نشست خبری "همایش ملی نقش آموزش و پرورش در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی"

معاون پژوهش آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تاکید کرد: ضرورت گفتمان سازی بیانیه ی گام دوم انقلاب در دستگاه تعلیم و تربیت

تبریز ( پانا ) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و اموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در نشست خبری "همایش ملی نقش آموزش و پرورش در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی" بر ضرورت گفتمان سازی بیانیه ی گام دوم انقلاب در دستگاه تعلیم و تربیت تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۱۰۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون پژوهش آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تاکید کرد: ضرورت گفتمان سازی بیانیه ی گام دوم انقلاب در دستگاه تعلیم و تربیت

همایش ملی نقش آموزش و پرورش در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، دهم اردیبهشت ماه، توسط سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان شرقی و با مشارکت آموزش و پرورش در تبریز برگزار می‌شود.

کامیار قهرمانی فرد در نشست خبری این همایش ملی در دانشگاه تبریز بیان کرد: «بیشترین تاکید رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب سپردن امورات کشور به دست جوانان کارآمد است و دستگاه تعلیم و تربیت به خاطر ارتباط مستقیم با تربیت نوجوانان و جوانان بر ضرورت گفتمان سازی حول این بیانیه واقف بوده و نقش محوری دارد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان افزود: «این همایش آغازی برای بسط این هدف در بدنه اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است».

دبیر علمی همایش تصریح کرد: « آذربایجان شرقی با حمایت نماینده ولی فقیه در استان و تشکیل کارگروه ویژه اجرایی بیانه گام دوم انقلاب در کشور پیشگام بوده که با مطرح شدن موضوع توسط بسیج فرهنگیان در شورای معاونین آموزش و پرورش استان و تصویب آن، فرخوان همایش در نیمه ی اول فروردین ماه منتشر شد».

وی از ارسال 210 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: « 70 مقاله برتر به صورت چکیده ی تفصیلی در قالب کتابچه چاپ می شود و بعنوان منبع و مرجع علمی منتشر می شود».

قهرمانی فرد مخاطبان اصلی همایش را پژوهشگران، فرهنگیان دولتی و غیردولتی، دانش آموزان و اولیاء اعلام کرد و افزود: « بحث اخلاق مداری، پرداختن به علم، اقتصاد مقاومتی، تربیت نیروی کارآمد و سپردن کارها به نیروی جوان کارآمد برآیند هدف گذاری ها بشمار می رود».

دبیر ستاد گرامیداشت مقام معلم استان یادآور شد: « مراسم تجلیل از 39 معلم نمونه استان روز سه شنبه دهم اردیبهشت ماه در همایش ملی نقش آموزش و پرورش در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در تالار معلم تبریز انجام می پذیرد».

همایش گام دوم انقلاب با هدف دست یافتن به مطالبات مطرح شده فرهنگیان در راستای این بیانیه

مسلم اورنگی گفت: « سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقش آن در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش و گسترش و توسعه دانشگاه فرهنگیان و نقش آن در تربیت معلمان جوان انقلابی از محورهای همایش است».

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان افزود: «همایش گام دوم انقلاب با هدف دست یافتن به مطالبات مطرح شده فرهنگیان در راستای این بیانیه با حمایت سه قوا برای اولین بار در سطح کشور، 10 اردیبهشت ماه در تالار معلم تبریز برگزار می شود».

وی افزود: « تربیت معلم در تراز انقلاب اسلامی با استفاده از رهنمودهای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، معرفی شاخص‌های معلم نمونه انقلابی با نگاهی به سیره و زندگی شخصیت شهید بزرگوار علامه مطهری به عنوان معلم الگو و توجه به کانون خانواده و تقویت ارتباط خانواده با مدرسه بر پایه زندگی اسلامی و ایرانی از دیگر محورهای همایش بشمار می‌رود».

به گفته ی دبیر اجرایی، این همایش ساعت 9 صبح، دهم اردیبهشت ماه با حضور مسئولان کشوری و استانی در تالار معلم تبریز برگزار می‌شود.

آموزش و پرورش نیازمند تحول خلاق و پویا برای اجرای بیانه ی گام دوم انقلاب

جعفر محسنی نیز در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات استان گفت: « آموزش و پرورش مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب رهبری است و نیازمند تحول خلاق و پویا است تا معلمان توانمندی های لازم را برای ورود به این عرصه داشته باشند».

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان افزود: « ساختار دستگاه تعلیم و تربیت نیازمند بازسازی اساسی است چرا که آینده سازان کشور 12 سال را در این نهاد سپری می کنند وباید پتانسیل های لازم را برای ورود به بازار کار، مدیریت و زندگی پیدا کنند».

وی تاکید کرد: «جهاد دانشگاهی بعنوان یک نهاد فرهنگی، پژوهشی و آموزشی نهایت همکاری را در این همایش خواهد داشت» و آمادگی سازمان را برای همکاری های بعدی در راستای اجرای بیانیه گام دوم اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار