سرپرست سازمان تامین اجتماعی شعبه ابوموسی:

حق تامین آینده دارد، اجتماعی که دلگرم کار است

تامین اجتماعی ، یاور نیروی کار، پشتیبان کارآفرینان

هرمزگان(پانا)- مهندس جواد ریسی سرپرست سازمان تامین اجتماعی شعبه ابوموسی ضمن گرامی داشتن هفته کارگر و تبریک این هفته به تلاشگران عرصه تولید و خدمت گفت: یکی از مهمترین نیازهای اجتماعی کارگران در حال حاضر پوشش بیمه درمانی و استفاده از مزایای بلند مدت و بازنشستگی است.

کد مطلب: ۹۱۰۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
حق تامین آینده دارد، اجتماعی که دلگرم کار است

به گزارش خبرنگار پانا هرمزگان، مهندس ریسی اظهار داشت : اهتمام کارگران علاوه بر آن که باعث چرخش اقتصاد کشور است، تلاش مقدسی در راه تامین معیشت زندگی محسوب می شود که بزرگان همواره آن را ستوده و زخم پینه بسته دست زحمت کشان این عرصه را به بوسه مهر نواخته اند و بنا به فرموده مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) که سال 1398 را سال " رونق تولید "نام نهاده اند، بدون شک تحقق این شعار در گرو مشارکت و همکاری این قشر سازنده به عنوان ستون اصلی تولید و رکن اساسی توسعه اقتصاد کشور خواهد بود .

وی افزود: در هر جامعه و نظام اجتماعی پیچیده و پر از چالش ، برای لذت بردن این قشر از جامعه از امکانات رفاهی نیازمند به داشتن وضعیت اقتصادی پر جنب و جوش و همچنین خدمات عمومی عالی است.

به گفته ریسی، یکی از مهمترین نیازهای اجتماعی کارگران در حال حاضر پوشش بیمه درمانی و استفاده از مزایای بلند مدت و بازنشستگی است و از دغدغه های همیشگی آنها این بوده است که کارفرما وظیفه قانونی خود را در قبال بیمه آنان به خوبی ادا نماید .

سرپرست سازمان تامین اجتماعی شعبه ابوموسی خاطر نشان ساخت: قانون تامین اجتماعی از مهمترین قوانینی است که حقوق کارگران و کارفرمایان را تشریح کرده است و به موضوع های مهمی از جمله بیمه کارگران پرداخته است، منجمله طبق ماده 1 قانون تامین اجتماعی که "هدف از ایجاد سازمان تامین اجتماعی را اجراء و تعمیم و گسترش انواع بیمه های اجتماعی و استقرارنظام هماهنگ و متناسب با برنامه های تامین اجتماعی ..." عنوان نموده و یا ماده 36 که" کارفرما را مسئول پرداخت حق بیمه سهم خود و بیمه شده به سازمان می داند و کارفرما را مکلف نموده در موقع پرداخت مزد یا حقوق و مزایا سهم بیمه شده را کسر نموده و سهم خود را بر آن افزوده به سازمان تادیه نماید. "

وی یاد آور شد: سازمان تامین اجتماعی بر اساس ماده 47 دارای وظایف نظارتی در راستای حفظ حقوق کارگران می باشد و براین اساس بازرسان سازمان حق دارند کارگاه های مشمول قانون را مورد بازرسی قراردهند .

رئیسی در ادامه افزود : ما بعنوان نماینده سازمان تامین اجتماعی درجنوبی ترین مرز ایران ، خرسندیم که در سایه الطاف الهی در خدمت رسانی به مردان و زنانی هستیم ،که در کسوت کارگری در شهرستان ابوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک ارائه خدمات می نمایند . از زمان شروع فعالیت این شعبه تا کنون مستمری 96 فقره پرونده بازنشسته ،21 فقره بازمانده فوت ناشی و غیر ناشی از کار و 1فقره پرونده ازکارافتاده کلی را برقرار شده است. این سازمان تلاش نموده با تعمیم پوشش های بیمه ای برای انواع حرف و مشاغل در قالب بیمه های قراردای و توافقی و ارائه خدمات درمانی بطور مستقیم و غیر مستقیم نقش خود را در گسترش عدالت اجتماعی به انجام برساند .

این مسئول در پایان اظهار داشت: در حال حاضر این سازمان با بهره گیری از نیروی های متخصص و توانمند تمام تلاش خود را نموده تا با راه اندازی سامانه های همچون اپلیکیشن موبایلی (my tamin) ، تلفن گویا (1420) ، سامانه های اینترنتی (www.reserve.tamin.ir) و سامانه غیر حضوری ارائه خدمت (eservices.tamin.ir) امکاناتی را فراهم آورد تا بیمه شدگان و کارفرمایان با کمترین اتلاف وقت و بدون حضور در شعبه و دراسرع زمان ممکن به خدمت مورد نظر خود دست یابند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار