درگفت و گو با پانا

الهام پاوه نژاد: باید فاصله بین کودک و کتاب را کم کرد

تهران (پانا)-الهام پاوه نژاد می‌گوید، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تلاش می‌کند تا بتواند فقدان کتابخوانی و جدایی عاطفی را که بین نسل جوان و کودک امروز با کتاب وجود دارد، جبران کند.

کد مطلب: ۹۱۰۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
الهام پاوه نژاد: باید فاصله بین کودک و کتاب را کم کرد

الهام پاوه نژاد بازیگر 48 ساله تلویزیون و تئاتر در سریال‌هایی چون مدرسه مادربزرگ‌ها، ‌بیداری، ترانه مادری، ‌‌یلدا، هفت سنگ، دیشب باباتو دیدم، آیدا نقش آفرینی کرده است وی از سال 1369 به‌صورت حرفه‌ای وارد کار بازیگری شده و به‌خاطر صدای قوی و بازی خوبی که داشت خیلی زود راه خودش را به قلب‌های مردم باز کرد.
10 عنوان رمان قدیمی و خاطره‌انگیز و 10 عنوان کتاب کودک کانون پرورش فکری با صدای 10 هنرمند عرصه سینما و تلویزیون تهیه شده و «مادر» عنوان کتابی است که با صدای الهام پاوه نژاد روایت شده است.
پاوه نژاد در گفت وگو با خبرنگار پانا درباره انتشار کتاب‌های شنیداری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کتاب «مادر» با صدای من به کتاب صوتی تبدیل شده است، این کتاب برای خودم بسیار دوست داشتنی بود.
این بازیگر همچنین درباره تاثیرات مثبت کتاب‌های شنیداری بر جامعه عنوان کرد: به‌نظرم انتشار این کتاب‌ها بسیار خوب است زیرا می تواند تاثیرات بسیار زیاد و مفیدی بر کودکان بگذارد، امیدوارم مردم از آن‌ها استقبال کنند. به والدین پیشنهاد می‌کنم حتما این کتاب‌ها را برای کودکانشان تهیه کنند.

از هر اتفاق فرهنگی که رخ دهد استقبال می‌کنم
وی ادامه داد: هر اتفاق فرهنگی که در ایران رخ بدهد استقبال می‌کنم، فاصله‌ای که بین مردم و کتاب به‌وجود آمده باید به‌طریقی پر شود از قدیم گفته‌اند که کتاب بهترین دوست آدم‌هاست، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باعث رخ دادن اتفاقات بسیار مفیدی در بین نسل ما شد، حالا دوباره دارد تلاش می‌کند تا بتواند فقدان کتابخوانی و جدایی عاطفی که بین نسل جوان و کودک امروز با کتاب وجود دارد را جبران کند.
پاوه‌نژاد خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم کتاب صوتی با تبلیغات گسترده و خوب ادامه دار شود و بتوانند راه جدیدی باز کنند.
وی همچنین درباره وظایف آموزش و پرورش در معرفی کتاب‌های صوتی گفت: به نظر من آموزش و پرورش وظیفه تبلیغ و معرفی این کتاب‌ها در مهدکودک‌ها، دبستان‌ها و دبیرستان‌ها را به‌عهده دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار