سومین نشست نظام راهبری مدرسه محوری آموزش و پرورش کردستان برگزار شد

سنندج(پانا) - در سومین نشست نظام راهبری مدرسه محوری آموزش و پرورش کردستان در سال 98 برنامه های انتخاب و انتصاب مدیران مدارس و برگزاری دوره های آموزشی و توانمند سازی مدیران مدارس مورد بررسی قرار گرفت .

کد مطلب: ۹۱۰۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
سومین نشست نظام راهبری مدرسه محوری آموزش و پرورش کردستان برگزار شد

این نشست با حضور معاونین آموزش ابتدایی و پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی استان، مسئولین برنامه ویژه مدرسه و انتخاب و انتصاب مدیران مدارس و اعضای ستاد استانی به منظور بررسی اقدامات ستاد به ویژه روند ثبت نام و برگزاری آزمون انتصاب و انتخاب مدیران و آموزش نیروی انسانی و توانمند سازی مدیران مدارس برگزار شد .

عبدالهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان در این نشست از برگزاری گردهمایی استانی یک روزه مسئولین شهرستانی و رابطین برنامه های مدرسه محور و ویژه مدرسه خبر داد و گفت: در اجرای مصوبات ستاد استانی این نشست توجیهی فردا یکشنبه در سنندج برگزار و شیوه نظام راهبری مدرسه محوری تشریح و هماهنگی های لازم به عمل خواهد آمد .

صدیقه عبدالهی پیگیری روند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس با مسئولیت اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات استان را یکی از برنامه های در دست اقدام و مهم ستاد مدرسه محوری عنوان کرد و اظهار داشت: با اطلاع رسانی صورت گرفته، روند ثبت نام انجام و در مهلت اعلام شده آزمون مربوطه به همراه مصاحبه آن برگزار می شود .

وی در ادامه گفت: در اجرای بخشنامه های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر الزام جهت طی دوره های آموزشی و توانمند سازی مدیران مدارس کشور، اجرای دوره های آموزشی ویژه مدایران مدارس یک ضرورت است و استان در همین راستا اقدام خواهد کرد.

معاون آموزش ابتدایی استان با اشاره به جایگاه و اهمیت راهبردی آموزش و توسعه شایستگی های شغلی مدیران مدارس در ارتقاء کارآیی آموزش و پرورش، تصریح کرد: در اجرای مصوبه دوازدهمین نشست شورای راهبردی توسعه مدیریت آموزش و پرورش مورخ 18 دیماه 97 در راستای مدرسه محوری تاکید شده است که انتخاب ، انتصاب، ارتقاء و استمرار فعالیت مدیران مدارس در سال تحصیلی 99-98 منوط به طی دوره های آموزشی و موفقیت در آن است و پس از دریافت ID کارت از سامانه Ltms می باشد .

وی اظهار داشت: بر همین اساس این بخشنامه ضمن تاکید بر برگزاری مطلوب دوره های آموزشی در چهار چوب ضوابط و مقررات باید ترتیبی اتخاذ گردد تا با برنامه ریزی دقیق، مراتب اجرای دوره ها و عناوین آموزشی مندرج در بخشنامه در بازه زمانی مقرر ، یعنی تا پایان مردادماه 98 به اتمام برسد .

دبیر ستاد استانی برنامه مدرسه محوری هم چنین افزود : به همین منظور 10 دوره آموزشی با عناوین مختلف در مجموع به میزان 178 ساعت برای این منظور پیش بینی و ابلاغ شده است که در این نشست پیرامون نحوه برگزاری آن به صورت حضوری و غیر حضوری بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری شد .

طالب محمدی معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی و مسئول برنامه آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی نیز گزارشی از دوره های آموزشی برگزار شده ارائه کرد و گفت: در اجرای این برنامه تا کنون دوره آموزشی 16 ساعته مدیریت ارتباطات در مدرسه با شرکت 607 نفر از مدیران مدارس به صورت حضوری و دوره آموزشی 10 ساعته ایمنی و سلامت در مدرسه نیز به صورت غیر حضوری و کشوری برگزار شده است .

محمد رضا وینسفهان رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات آموزش و پرورش کردستان و مسئول برنامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس نیز گزارشی از روند اجرای این برنامه و اطلاع رسانی صورت گرفته ارائه کرد و با بیان اینکه روند ثبت نام در حال انجام است، گفت: با توجه به پایان مهلت ثبت نام، زمان و نحوه برگزاری آزمون و مصاحبه افراد قبول شده اعلام خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار