روز شمار و برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم استان کردستان در سال 1398 اعلام شد

سنندج(پانا) - در آستانه روز معلم، ستاد بزرگداشت مقام معلم آموزش و پرورش استان کردستان، روز شمار و ویژه برنامه های هفته معلم در سال 1398 را اعلام شد .

کد مطلب: ۹۱۰۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
روز شمار و برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم استان کردستان در سال 1398 اعلام شد

صبح روز گذشته آخرین نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت مقام معلم استان به منظور بررسی اقدامات، بحث و تبادل نظر و اعلام روز شمار و برنامه های پیش بینی شده با حضور اعضای ستاد در سنندج برگزار شد .

طالب محمدی معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان و دبیر ستاد با تبریک فرارسیدن هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و شهدای فرهنگی، هدف از این نشست را هماهنگی نهایی برنامه ها عنوان کرد و گفت: رویکرد ستاد تمرکز زدایی و فعالیت محور کردن شهرستان، مدارس و کلاس های درس با همکاری دانش آموزان و اولیای گرامی است .

وی فضاسازی و انجام تبلیغات محیطی در واحد های اداری و آموزشی و سطح شهر و معابر را یکی از برنامه های ستاد با همکاری دستگاه های متولی عنوان کرد و با بیان اینکه اجرای برنامه های نمادین باعث فرهنگ سازی می شود، گفت: در اجرای دستور استاندار و رییس شورای آموزش و پرورش استان، بهره گیری از تجارب موفق و اجرای برنامه های ابتکاری و نوآورانه در دستور کار ستاد قرار دارد .

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم استان با اشاره به آغاز هفته معلم از روز پنج شنبه و تعطیلی مدارس در این روز گفت: در آستانه هفته معلم و در استقبال از این هفته، روز چهارشنبه 11 اردیبهشت 98 آیین غبار روبی و گلباران گلزار مطهر شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی با حضور دانش آموزان، فرهنگیان و مسئولین و دست اندرکاران ستاد در سطح استان برگزار و با آرمانهای والای امام راحل، شهدای گرانقدر و منویات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) تجدید پیمان خواهد شد .

وی اجرای مراسم سپاس معلم در همه مدارس استان و تجلیل از مقام شامخ معلمان با اهدای گل و شیرینی توسط مسئولین ستاد استان و شهرستان را دیگر مراسم پیش بینی شده برای روز چهارشنبه عنوان کرد و گفت: در این روز مسئولین استانی و شهرستانی با حضور در مدارس به مقام شامخ معلمان ادای احترام می کنند .

طالب محمدی در ادامه به تشریح روز شمار و ویژه برنامه های پیش بینی شده برای هر روز ( 12 لغایت 18 اردیبهشت ) پرداخت و با بیان اینکه روز پنج شنبه 12 اردیبهشت و اولین روز هفته معلم به نام شهید مطهری، اسوه معلمی نام گذاری شده است، برگزاری مسابقه تیراندازی با تفنگ و تپانچه ویژه کارکنان و معلمان را از برنامه های این روز اعلام کرد .

وی با بیان اینکه روز جمعه 13 اردیبهشت و دومین روز هفته بزرگداشت مقام معلم به نام معلم، زمینه ساز وحدت ملی نام گذاری شده است، اظهار داشت : سخنرانی ائمه جمعه و جماعت استان پیرامون مقام منزلت معلمان در نماز جمعه شهرستانها و مناطق، ایراد سخن توسط مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه پیش از خطبه های نماز جمعه پیرامون هفته معلم و برگزاری برنامه کوهپیمایی ویژه بزرگداشت هفته معلم با حضور فرهنگیان از برنامه های دومین روز هفته معلم است .

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان در ادامه گفت: شنبه 14 اردیبهشت ،چهارمین روز هفته معلم به نام معلم مسئولیت حاکمیت، نسبت به نقش و جایگاه او در گام دوم انقلاب نام گذاری شده است و در این روز ویژه برنامه هایی در مدارس با مشارکت دانش آموزان و اولیای گرامی به منظور تجلیل از زحمات معلمان برگزار می شود .

وی با بیان اینکه یکشنبه 15 اردیبهشت ماه 98 و چهارمین روز از هفته معلم به نام معلم و مرجعیت اجتماعی او نام گذاری شده است، برگزاری مراسم استانی هفته معلم و آیین تجلیل از معلمان برتر و دیدار معلمان برتر با مسئولین استان و برگزاری آیین های ویژه هفته معلم در سطح شهرستانها و مناطق را از برنامه های این روز اعلام کرد .

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم استان دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دوشنبه 16 اردیبهشت ماه 98 و پنجمین روز از هفته معلم به نام با پیشکسوتان تعلیم و تربیت مزین شده است، دیدار با معلمان پیشکسوت و فعال استان با حضور مسئولین استانی را از مهم ترین برنامه های این روز عنوان کرد .

وی ادامه داد: روز سه شنبه 17 اردیبهشت ماه و ششمین روز هفته معلم به نام معلم، مولد سرمایه انسانی و محور توسعه پایدار در سال رونق تولید نام گذاری شده است گفت: سرکشی به خانواده های معزز شهدای فرهنگی از برنامه های پیش بینی شده برای این روز است .

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی استان هم چنین با بیان اینکه چهارشنبه 18 اردیبهشت و آخرین روز هفته معلم به نام معلم، مسئولیت پذیری و حراست از قداست معلمی نام گذاری شده است ، عیادت از بیماران فرهنگی و سرکشی به آنان را از برنامه های این روز بر شمرد .

طالب محمدی هم چنین در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری مسابقات ورزشی، حضور مسئولین آموزش و پرورش و معلمان برتر در برنامه های صدا و سیمای مرکز کردستان را ازدیگر برنامه های ستاد استانی اعلام کرد و گفت: بر اساس هماهنگی به عمل آمده تشکل های دانش آموزی ، ازجمله اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، بسیج دانش آموزی و فرهنگیان، مدیریت دانش آموزی نیز ویژه برنامه هایی برای ایام هفته معلم پیش بینی کرده اند که اجرا می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار