مدیر کل آموزش و پرورش کردستان : مهم ترین وظیفه سر گروه های آموزشی نظارت بالینی است

سنندج(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش کردستان مهم ترین وظیفه سرگروه های آموزشی را نظارت بالینی بر سیستم آموزشی و پرورشی مدارس عنوان کرد و گفت: الگوی موفق تدریس، باعث اثر بخشی می شود .

کد مطلب: ۹۱۰۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان : مهم ترین وظیفه سر گروه های آموزشی نظارت بالینی است

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در آیین افتتاحیه گردهمایی کشوری سرگروه های آموزشی ادبیات فارسی و علوم اجتماعی دوره متوسطه که در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد؛ با بیان این مطلب گفت : برگزاری این گردهمایی با ایجاد گفتمان مشترک و تبادل تجریه می تواند به نتایج خوبی منتج شود .

وی با بیان اینکه فعالیت دبیرخانه کشوری دو درس ادبیات فارسی دوره اول متوسطه و علوم اجتماعی دوره متوسطه نظری به کردستان واگذار و این استان افتخار میزبانی نشست را دارد، اظهار داشت: ارتباطات موثر سرگروه های آموزشی این دروس و تبادل تجربه دست اندرکاران باعث تقویت دروس می شود .

قربانی هم چنین به وضعیت نیروی انسانی و سازماندهی نیروها با اولویت کلاس های درس پرداخت و گفت: در صورت تکمیل نیروی انسانی مورد نیاز مدارس، بر اساس شیوه نامه ابلاغی، گروه های آموزشی در اولویت بعد قرار دارند .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان مهم ترین وظیفه سرگروه های آموزشی را نظارت بالینی بر سیستم آموزشی و پرورشی مدارس عنوان کرد و گفت: نظارت بر نحوه تدریس، ارزشیابی کلاسی و بهره گیری از وسایل کمک آموزشی از دیگر وظایف سرگروه های آموزشی است .

وی با اشاره به اهمیت فعالیت گروه های آموزشی و محدودیت های پیش روی این بخش، تصریح کرد: ظرفیت منابع انسانی موجود اجازه بهره گیری کامل را نمی دهد و امکانات مالی و فیزیکی لازم برای خدمات کامل وجود ندارد ولی با این وصف گروه های آموزشی در استانها مستقر و به فعالیت خود مشغول هستند .

قربانی با بیان اینکه با لحاظ محدودیت های پیش روی و با اتخاذ راه کار های مناسب می توان اقدامات خوبی انجام داد ، گفت: گروه های آموزشی عرصه ای است که می تواند خدمات مختلفی به معلمان و دانش آموزان ارائه نماید و مهم ترین عاملی که به تدریس موفق کمک می کند روش تدریس است و الگوی موفق تدریس باعث اثر بخشی شده و مهم ترین عرصه فعالیت گروه های آموزشی توجه به روش تدریس و ارائه الگو های موفق است .

وی برگزاری این گردهمایی را فرصتی برای بررسی مسائل مختلف و نقد و بررسی محتوای کتاب های درسی دانست و با بیان اینکه همه وظایف گروه های آموزشی دارای اهمیت است، اظهار داشت: کمک به انتخاب بهترین روش تدریس از همه وظایف با اهمیت تر است .

گفتنی است گردهمایی کشوری سرگروه های آموزشی ادبیات فارسی دوره اول متوسطه و علوم اجتماعی متوسطه نظری با حضور مسئولین وزارتی روز های شنبه و یکشنبه 7 و 8 اردیبهشت ماه جاری به میزبانی استان کردستان در سنندج در حال برگزاری است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار