در گفت‌وگو با پانا

غلامرضا محمدی: کُشتی آزاد ایران در آسیا تاریخ‌سازی کرد، حالا نوبت قهرمانی جهانی است

هر زمان موفقیتی رقم می‌خورد می‌گویند سطح مسابقات پایین بود

تهران (پانا) – سرمربی تیم ملی کشتی آزاد از عملکرد شاگردانش در مسابقات قهرمانی آسیا با عنوان «تاریخ‌سازی» یاد کرد و از برنامه‌ریزی برای درخشش در مسابقات قهرمانی جهان خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۰۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
غلامرضا محمدی: کُشتی آزاد ایران در آسیا تاریخ‌سازی کرد، حالا نوبت قهرمانی جهانی است

غلامرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا و کسب عنوان قهرمانی از سوی تیم ملی ایران در این دوره از رقابت‌ها گفت:خدا را شکر توانستیم در این مسابقات عنوان قهرمانی را به دست بیاوریم. کشتی‌گیران در مدتی که در اردو بودند با تمام وجود برای این مسابقات تمرین کرده بودند. ما هشت مرحله اردو داشتیم و در نهایت توانستیم با عنوان قهرمانی از این مسابقات به کار خودمان پایان بدهیم.

وی ادامه داد: در دوره گذشته هم تیم ملی کشتی آزاد عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورده بود و به همین خاطر ما پیش‌بینی می‌کردیم با توجه به وضع کشتی‌گیران و اردوهایی که پشت سر گذاشته‌اند یکی از تیم‌های مدعی باشم. من به دنبال تاریخ‌سازی در رقابت‌های قهرمانی آسیا و شاد کردن دل مردم بودم که خدا را شکر این اتفاق رقم خورد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد برنامه‌های پیش روی تیم ملی اظهار کرد: همانطور که گفتم کشتی آزاد ایران در مسابقات قهرمانی آسیا تاریخ‌سازی کرد اما حالا نوبت قهرمانی جهان است. به طور حتم اصلی‌ترین هدف ما در ماه‌های آینده موفقیت در رقابت‌های جهانی است، برای موفقیت یک پله را طی کردیم و آن هم رقابت‌های قهرمانی آسیا بود اما نباید به آن دل ببندیم و از حالا باید به فکر رقابت‌های جهانی باشیم. قطعاً مسابقات جهانی شرایطش کاملاً متفاوت است و حریفان قدرتمند هستند. با توجه به اینکه سال منتهی به المپیک است همه رقبا با تمام توان خود شرکت می‌کنند و ما هم باید از همین حالا برنامه‌ریزی کنیم تا به عنوان یکی از تیم‌های مدعی در این مسابقات حاضر باشیم.

محمدی در پاسخ به این سوال که نفرات نهایی برای حضور در رقابت‌های جهانی چه زمانی مشخص می‌شوند، عنوان کرد: خیلی زود است که بخواهیم در مورد نفرات تیم ملی در رقابت‌های جهانی صحبت کنیم، ما دو تورنمنت پیش رو داریم و کشتی‌گیران باید در این دو مسابقه محک بخورند و بعد تصمیم نهایی را درباره ترکیب نهایی تیم ملی بگیریم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در واکنش به برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه سطح مسابقات قهرمانی آسیا پایین بوده است، گفت: معمولاً هر زمانی موفقیتی رقم می‌خورد بعد از آن از سطح پایین مسابقات صحبت می‌کنند. من دوست ندارم جواب این انتقادها را بدهم چرا که معتقدم خانواده کشتی و کسانی که دلسوز این رشته هستند به خوبی در این مورد می‌توانند قضاوت کنند. ما در رقابت‌های قهرمانی آسیا محمد نخودی کشتی‌گیر وزن 74 کیلوگرمان یکی از کم سن و سال‌ترین کشتی‌گیران در بین همه رقبای کشورهای دیگر بود، او از رده نوجوانان به رده بزرگسالان راه پیدا کرده بود و در این مسابقات هم موفق شد به مدال برنز برسد.

وی ادامه داد: من به عنوان سرمربی تیم این اعتقاد را دارم که با تجربه‌ها باید حفظ بشوند اما در کنارش به جوان‌ترها میدان داده شود تا بتوانند خودشان را نشان دهند. این کشتی‌گیر در حالی که سن پایین داشت و تا به حال در رده بزرگسالان در این تورنمنت حضور نداشت اما توانست به مدال برسد. بنابراین از نظر من سطح رقابت‌ها پایین نبود و کشتی‌گیران ما خوب کشتی گرفتند.

محمدی در پایان در مورد وضعیت انتخابات فدراسیون کشتی گفت: متأسفانه این موضوع اصلاً به صلاح ورزش اول کشور نیست، کشتی در برزخ است و مسئولان باید بیشتر به این رشته توجه کنند و وضعیت کشتی را در نظر بگیرند. ما باید برای کسب سهمیه المپیک تلاش کنیم و امیدوارم به زودی رئیس فدراسیون تعیین تکلیف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار