یک مسئول کرد عراقی اعلام کرد؛

گذرگاه های غیررسمی کردستان عراق با ایران بسته می شود

تهران (پانا) - مدیرکل اتاق بازرگانی استان سلیمانیه در گفتگو با رسانه های محلی اعلام کرد از مدیرکل دروازه های استان خواسته شده همه گذرگاه ها و مراکز مرزی غیررسمی با ایران که مبادلات تجاری در آن انجام می شود تعطیل شوند.

کد مطلب: ۹۱۰۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
گذرگاه های غیررسمی کردستان عراق با ایران بسته می شود

به گزارش ایرنا, محمد سیروان با اعلام این مطلب افزود: ما از مدیرکل گذرگاه های استان سلیمانیه خواسته ایم که توافق صورت گرفته بین دولت اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی در خصوص دروازه های مرزی بصورت تمام و کمال اجرایی شود.
وی در عین افزود: ما همچنین خواسته ایم برخی دروازه های غیررسمی که تاثیر زیادی بر وضعیت اقتصادی منطقه دارند کماکان به فعالیت خود ادامه دهند.
سیروان بدون اشاره به نام این دروازه ها، در خصوص هدف از این درخواست این مقام کرد عراقی اظهار داشت: هدف از این درخواست سروسامان دادن به وضعیت گذرگاه های اقلیم با کشورهای همسایه می باشد و بر این باوریم که توافقات صورت گرفته در این مورد اجرایی شوند.
محمد سیروان اضافه کرد اداره کل گمرکات عراق بر این پروسه نظارت دارد و با کمک آنها بزودی دروازه های غیررسمی را تعطیل خواهیم کرد.
وی به تاریخ اجرای این تصمیم اشاره نکرد.
دولت مرکزی عراق و دولت اقلیم کردستان عراق در راستای سازماندهی دروازه های موجود در اقلیم با کشورهای همسایه و یکسان سازی تعرفه های گمرکی اخیرا به توافق رسیدند.
عراق در منطقه اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران دارای چهار دروازه رسمی و هفت دروازه غیررسمی می باشد .
براساس آمار غیررسمی حجم مبادلات کشورمان با منطقه کردستان عراق بالغ بر 6 میلیارد دلار در سال می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار