کاهش درآمد شرکت رنو در پی قطع همکاری با ایران

تهران (پانا) - شرکت خودروسازی فرانسوی «رنو» اعلام کرد که در پی قطع همکاری با ایران، درآمدهای این شرکت در سه ماهه نخست سال جاری میلادی (2019) کاهش یافته است.

کد مطلب: ۹۱۰۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
کاهش درآمد شرکت رنو در پی قطع همکاری با ایران

به گزارش ایرنا از نشریه فایننشال تایمز، درآمد شرکت رنو در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با کاهش 4.8 درصد به 12 میلیارد و 500 میلیون یورو رسیده و تعداد خودروهای فروشی این شرکت در این مدت، با کاهش 5.6 درصدی 908 هزار خودرو اعلام شده است.
فروش شرکت خودروسازی رنو نیز به دلیل زیان این شرکت در بازارهای آرژانتین و ترکیه و همچنین تصمیم شرکت مزبور برای خارج شدن از بازار ایران در سال گذشته، کاهش یافته است.
در همین حال، شرکت خودروسازی پژو سیتروئن نیز اعلام کرد که درآمد حاصل فروش محصولات خود در خارج از فرانسه به دلیل خارج شدن از بازار ایران را از دست داده است.
این شرکت گزارش داد که درآمد سه ماهه نخست سال جاری اش به دلیل کاسته شدن از میزان فروش این شرکت در خارج از اروپا، 1.1 درصد کاهش داشته است.
این شرکت فرانسوی یادآور شد که درآمدش از 18 میلیارد و 200 میلیون یورو در سه ماهه نخست سال 2018، به 17 میلیارد و 980 میلیون یورو در سه ماهه نخست سال جاری رسیده است.
به گزارش ایرنا، در حالی خودروسازی رنو مرداد ماه سال 1397 فعالیت های خود را در ایران به حال تعلیق در آورد که سرمایه گذاری های زیادی برای تولید خودرو مشترک با خودروسازان ایرانی پیش بینی کرده بود، اما فشارهای آمریکا این شرکت را وادار کرد تا از ترک ایران سخن بگوید.
پس از برجام، در قرارداد همکاری مشترک ایران و خودروسازی رنو که در سال 1396 منعقد شد، قرار بود ایران به بزرگترین تولید کننده خودروهای رنو تبدیل شود.
براساس این قرارداد، شرکت رنو در فاز نخست حدود ۶۶۰ میلیون یورو سرمایه گذاری کرد و مقرر بود نخستین تولید مشترک بین خودروسازان ایرانی و شرکت رنو اواخر سال 1397 وارد بازار شود. همچنین طبق برنامه قرار بود فاز دوم این قرارداد از سال ۲۰۱۹ آغاز شود که رنو مجبور به ترک ایران شد.
پژو-سیتروئن نیز از شرکت‌هایی بود که بلافاصله بعد از برجام و به تبع آن اعلام رفع محدودیت‌ها، برای همکاری تجاری با تهران و بازگشت به بازار ایران اعلام آمادگی کرد، اما در نهایت از بازار ایران خارج شد.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هجدهم اردیبهشت ماه سال 1397 خروج از برجام را اعلام کرد. این اقدام از سوی سایر امضا کنندگان این توافق محکوم شد، به طوری که این کشورها اعلام کردند که به برجام وفادار می مانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار