بیست‌ و چهارمین شنبه تظاهرات

تظاهرات جلیقه زردها در مراکز تاریخی ممنوع شد

تهران (پانا) - به دنبال گسترش دامنه اعتراض های مخالفان سیاست های اقتصادی امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، پلیس این کشور تظاهرات 'جلیقه زردها' را در برخی مراکز تاریخی ممنوع اعلام کرد.

کد مطلب: ۹۱۰۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
تظاهرات جلیقه زردها در مراکز تاریخی ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، بیست‌ و چهارمین شنبه تظاهرات جلیقه زردها در پاریس پایتخت فرانسه و سایر شهرهای این کشور برگزار شد.
در شهر استراسبورگ فرانسه که مقر اصلی پارلمان اروپا محسوب می شود، این تظاهرات به زد و خورد با نیروهای ضد شورش پلیس منجر شد.
این تظاهرات گسترده، دو روز پس از اعلام برنامه اصلاحاتی مکرون در پاسخ به مطالبات 'جلیقه زردها' انجام می شود.
پلیس فرانسه برای بیست‌ و چهارمین پرده این جنبش اعتراضی، تظاهرات در مراکز تاریخی شهرهای مختلفی در این کشور را ممنوع اعلام کرد.
پلیس فرانسه برای جلوگیری از اغتشاش و تخریب، تظاهرات در مراکز تاریخی معینی را در شهرهای مختلف فرانسه همچون اطراف ساختمان 'پارلمان اروپا' در استراسبورگ، میدان 'کپیتول' در شهر 'تولوز'، مراکز شهرهای 'لیل'، 'رِن' و 'روان' و همچنین خیابان 'شانزه‌لیزه' و اطراف 'کلیسای نوتردام' و ساختمان 'مجلس ملی' در پاریس، ممنوع اعلام کرده است.
کارشناساسان و تحلیلگران سیاسی با اشاره به ادامه جنبش معترضان در شهرهای فرانسه، معتقدند که بعید به نظر می‌رسد که این جنبش اعتراضی خاموش شود چرا که آنچه در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرد، نشان‌دهنده نارضایتی مردم فرانسه است و این جنبش فروکش نخواهد کرد.
بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه، در جریان بیست و سومین شنبه اعتراض فرانسه (شنبه هفته گذشته)، ٢٧ هزار و ٩٠٠ نفر شرکت کردند که از این میان ٩ هزار نفر در تظاهرات پاریس حضور یافته بودند.
در جریان اعتراض های جلیقه زردها که از 17نوامبر 2018 آغاز شده است، تاکنون 11نفر کشته و دست کم 2هزار تظاهرکننده و یک هزارنیروی پلیس زخمی و حدود 10هزار نفر بازداشت شده اند.
اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه که از لباس زرد افراد در کنار جاده ها گرفته شده است، زمانی آغاز شد که دولت مکرون بیست و سه هفته پیش پیشنهاد افزایش مالیات سوخت را ارایه کرد.
این اقدام دولت با اعتراضات گسترده ای مواجه شد به صورتی که دولت مجبور به تعویق 6ماهه این پیشنهاد شد.
این اقدام دولت، جلیقه زردها را آرام نکرد و آنان با ادامه اعتراضات خود، محورهای شعارهای خود را ضد سرمایه داری و فشارهای اقتصادی بر طبقه متوسط و ضعیف جامعه قرار دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار