ستاری در اختتامیه سومین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور مطرح کرد؛

افزایش مشارکت دانش‌آموزان کشورهای جهان اسلام در مسابقه دانش‌آموزی نور

تهران (پانا) - سورنا ستاری، رئیس شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی(ص)، در حاشیه آیین پایانی سومین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور، گفت که مسابقه دانش‌آموزی نور مانند هر سال بسیار خوب برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۰۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش مشارکت دانش‌آموزان کشورهای جهان اسلام در مسابقه دانش‌آموزی نور

به گزارش ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد مصطفی(ص)، آیین پایانی سومین مسابقه دانش‌آموزی نور با حضور سورنا ستاری؛ رئیس شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی(ص)، مهدی صفاری‌نیا؛ مدیر بنیاد مصطفی(ص)، علی‌مرتضی بیرنگ، رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اسفندیار معتمدی، رییس اتحادیه معلمان فیزیک و بیش از 500 دانش آموز از مقاطع مختلف تحصیلی در محل حوزه هنری تهران برگزار شد.

سورنا ستاری، در آیین پایانی مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت ابن رزاز جزری گفت: با توجه به اینکه این مسابقه برای سومین سال و دوره برگزار شد، کلیت این مسابقه را خوب ارزیابی می‌کنم.

ستاری برهمین اساس اضافه کرد: به هر حال برگزاری چنین مسابقات و دوره‌هایی برای دانش‌آموزان بسیار خوب است و می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.

رئیس شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی(ص) در ادامه در پاسخ به این سوال که سومین دوره را به نسبت دوره‌های گذشته چگونه ارزیابی می‌کنید، عنوان کرد: خیلی خوب برگزار شد و در این زمینه رشد داشتیم.

ستاری در خاتمه اعلام کرد: امسال فیلم‌های کوتاه 1700 اثر بود که نسبت به دوره گذشته، 4 کشور دیگر نیز در مسابقه دانش‌آموزی نور شرکت کردند.

دور سوم مسابقه دانش‌آموزی نور به نام و بزرگداشت ابن رزاز جَزَری در بخش مدارس در حوزه رباتیک برگزار شد که الجزری از موثرترین دانشمندان در علم رباتیک و بدون شک بنیان‌گذار مکانیزم‌های مکانیکی در جهان بوده است که فراخوان این دور از مسابقه از ابتدای دی سال گذشته منتشر شد و شهریور سال جاری پایان یافت. موضوع این دوره از مسابقه، ساخت فیلم‌‌های علمی کوتاه یک دقیقه‌ای توسط دانش‌آموزان با موضوع ساخت ساز و کارهای (مکانیزم‌های) حرکتی و آزمایش‌هایی در مباحث مختلف مکانیک بود.

در سومین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور، پنج هزار و 122 دانش‌آموز در قالب 2 هزار و 183 گروه ثبت‌نام کردند و یک هزار و 733 فیلم به سایت دبیرخانه ارسال شد و اختتامیه آن نیز در 6 اردیبهشت سال جاری در تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار