معتمدی در آیین پایانی سومین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور:

با برگزاری مسابقه دانش‌آموزی نور راه علمی جدیدی در مسیر پیشرفت بشریت ایجاد می‌شود

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه معلمان فیزیک گفت که با برگزاری مسابقاتی همچون مسابقه دانش‌آموزی نور راه‌های علمی جدیدی در مسیر پیشرفت بشریت ایجاد خواهد شد.

کد مطلب: ۹۱۰۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
با برگزاری مسابقه دانش‌آموزی نور راه علمی جدیدی در مسیر پیشرفت بشریت ایجاد می‌شود

به گزارش ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد مصطفی(ص)، آیین پایانی سومین مسابقه دانش‌آموزی نور با حضور سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی صفاری‌نیا؛ مدیر بنیاد مصطفی(ص)، علی‌مرتضی بیرنگ، رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اسفندیار معتمدی، رییس اتحادیه معلمان فیزیک و بیش از 500 دانش‌آموز از مقاطع مختلف تحصیلی در محل حوزه هنری تهران برگزار شد.

اسفندیار معتمدی، رئیس اتحادیه معلمان فیزیک در آیین پایانی سومین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور که با حضور دانش‌آموزان و شرکت کنندگان سومین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور برگزار شد طی سخنانی، گفت: دانشمندان کل جهان حدود 50 سال پیش سفینه‌هایی به فضا می‌فرستادند لذا دانشمندان ما نیز به آنها نگاه کردند و من به عنوان یک معلم با خود گفتم آیا روزی می‌رسد دست‌های ما هم به حرکت در بیاید که سفید را سیاه نکند؟

رئیس اتحادیه معلمان فیزیک ادامه ‌داد: خوشبختانه آرام آرام از گوشه کنار کشور افرادی پیدا شدند و گفتند بله می‌توانیم محیطی به وجود بیاوریم که حاصل دست رنج خود ما باشد.

او عنوان کرد: در کلاس‌های مختلف، اغلب دانش‌آموزان وسیله علمی می‌ساختند. با گذشت زمان، هر روز و هر سال در جریان کار دانش‌آموزان و دانشجویان قرار گرفتم و امروز دیدم دست‌های ما دارد سازنده می‌شود و دست‌های ما مطابق با فرهنگ خودمان ابداع می‌کند.

رئیس اتحادیه معلمان فیزیک در ادامه این مطلب افزود: وقتی حرف از ساختن فیلم یک دقیقه‌ای می‌شود میبینیم که پنج هزار دانش‌آموز با هم همکاری می‌کنند و حدود 1700 اثر از هفت کشور جهان شرکت می‌کنند که باعث خوشحالی ما است.

او تصریح کرد: حالت بیداری در جوانان و دانش آموزان ما پیدا شده است و امیدواریم هر دانش‌آموزی که به کلاس درس می‌رود دستان سازنده داشته و سطح اندیشه بالاتری داشته باشد.

معتمدی با ابراز خرسندی از برگزاری چنین مسابقاتی بیان کرد: امیدواریم شکست‌هایی که قبل خوردیم را جبران کرده و راه جدیدی در مسیر پیشرفت بشریت پیدا کنیم.

او در خاتمه اشاره کرد: آفرین بر معلمان و دانش‌آموزانی که در این مسیر کار کردند و موثر بودند و امیدواریم راهی که داریم ادامه پیدا کند.

دور سوم مسابقه دانش‌­آموزی نور به نام و بزرگداشت ابن رزاز جَزَری در بخش مدارس در حوزه رباتیک برگزار شد که الجزری از موثرترین دانشمندان در علم رباتیک و بدون شک بنیان­گذار مکانیزم‌های مکانیکی در جهان بوده است که فراخوان این دور از مسابقه از ابتدای دی­ماه سال گذشته منتشر شد و شهریور سال جاری پایان یافت. موضوع این دوره از مسابقه، ساخت فیلم‌­های علمی کوتاه یک دقیقه­‌ای توسط دانش‌­­آموزان با موضوع ساخت ساز و کارهای (مکانیزم­‌های) حرکتی و آزمایش­‌هایی در مباحث مختلف مکانیک بود.

در سومین دوره مسابقه دانش­‌آموزی نور، پنج ­هزار و 122 دانش‌آموز در قالب 2 هزار و 183 گروه ثبت ­نام کردند و یک هزار و 733 فیلم به سایت دبیرخانه ارسال شد و اختتامیه آن نیز در 6 اردیبهشت سال جاری در تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار