آکاهی بخشی گام اول در مطالبه حقوق مدنی

مشهد (پانا) - برگزاری طرح وزارتی " ارتقای آگاهی دانش آموزان دختر باجایگاه ، نقش وعملکرد نهادهای مدنی"

کد مطلب: ۹۱۰۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد

برگزاری طرح وزارتی " ارتقای آگاهی دانش آموزان دختر باجایگاه ، نقش وعملکرد نهادهای مدنی" باحضور کشوری مشاور مدیرکل در اموربانوان اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی

رزا درسنی مدیر اداره آموزش وپرورش درناحیه سه مشهد در جمع اولیائ دانش آموزان دختر مدرسه آزادگان افزود: باعنایت به اینکه پویایی ونشاط یک جامعه به مشارکت فعالانه نسل جوان در امور مختلف جامعه بستگی دارد . نسلی که آگاهانه و با شخصیتی توسعه یافته بتواند در جامعه اش مشارکت همه جانبه داشته و نقش شهروندی خود را به خوبی ایفا نماید .

وی گفت : نوجوانان در سنین بلوغ با ارزش های جدید آشنا میشوند. هویت جویی، استقلال طلبی و میل به تجربه و تصمیم گیری و اظهار نظر در این دوره ظهور یافته و شکوفا میشود. نوجوانی فرصتی برای کسب شایستگی ها و مهارت های زندگی و شهروندی و آمادگی ورود مستقل است.

درسنی افزود : جذب نوجوانان به امر مشارکت اجتماعی و فعالیت در تشکل ها علاوه بر آثار سودمند مشارکت برای جامعه،نقش مهمی در تربیت اجتماعی و پرهیز از گرفتار شدن به دام فعالیت های مخاطره آمیز و آسیب رسان در این گروه سنی دارد.

وی تصریح کرد: پرداختن به اموری چون آشنایی با نهاد های مدنی،عضویت در تشکل ها،پاسخگو بودن در برار مسئولیت ها،تبعیت از قانون و نظایر آن مستلزم این است که نظام تعلیم و تربیت کشور با عزمی بنیادین برای تربیت دانش آموزان و شهروندانی مناسب و موثر اقدام کند.

در این راستا امور بانوان ناحیه سه با هدف افزایش آگاهی و دانش والدین و دبیران مدارس و دانش آموزان دختر با جایگاه،نقش و کارکرد نهاد های مدنی

افزایش حس مسئوولیت در نوجوانان کارگاه های آموزشی با موضوع آشنایی با جایگاه نقش و کارکرد نهاد های مدنی ویژه دبیران،والدین،دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه پایه یازدهم نموده است.

در این طرح ۱۱۷دانش آموز و والدین آنها و ۲۰نفر از دبیران به مدت ۱۶ساعت درکارگاههای آموزشی در دبیرستان دوره دوم آزادگان وجمیله متقیان شرکت نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار