نهمین جشنواره کوچ عشایر در بیله سوار مغان برگزار شد

اردبیل (پانا) - نهمین جشنواره کوچ عشایر در بیله سوار مغان با حضور عشایری از 16 استان کشور در منطقه جعفر آباد بیله سوار مغان در استان اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۰۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
نهمین جشنواره کوچ عشایر در بیله سوار مغان برگزار شد

نهمین جشنواره کوچ عشایر در بیله سوار مغان با حضور عشایری از 16 استان کشور در منطقه جعفر اباد بیله سوار مغان در استان اردبیل برگزار شد؛ در این جشنواره که گردشگرانی از 12 کشور خارجی حضور داشتند، توانمندی های عشایر ایران در 32 غرفه به نمایش گذاشته شد .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در آیین گشایش این جشنواره اظهار داشت: عشایر ذخایر انقلاب و مهم ترین قشر خودکفا و تولید کننده در کشور هستند که در این جشنواره بخشی از توانمندی های عشایر استان معرفی می شود .

نادر فلاحی برگزاری این جشنواره را اولین گام در معرفی زندگی جامعه عشایر استان اردبیل ذکر کرد و افزود: در سال جاری به مناسبت های مختلف و در فصول مختلف سال زندگی عشایر استان در میان بندها و ییلاق و قشلاق معرفی می شود .

او تقویت و رونق گردشگری عشایری و معرفی فرهنگ بومی استان اردبیل را هدف اصلی برگزاری جشنواره عشایر استان اعلام کرد .
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از برنامه ریزی برای برگزاری بین المللی جشنواره عشایر شاهسون مغان در سال آینده خبر داد .
فلاحی تصریح کرد: امسال برگزاری جشنواره کوچ عشایر مغان به خود جامعه عشایر استان اردبیل واگذار شده و طوایف عشایر چهار شهرستان پارس آباد، بیله سوار، گرمی و مشگین شهر و همچنین عشایر 16استان در این جشنواره حضور دارند .
او بیان داشت:برای رونق بخشی گردشگری عشایری استان، امسال تورهای گردشگری به مقصد محل های زندگی عشایر استان در ییلاقات و قشلاقات برگزار می شود .

فرماندار شهرستان بیله سوار مغان نیز در آیین گشایش این جشنواره گفت: عشایر مردمانی سخت کوش، پر تلاش و نجیب هستند و این قشر زحمت کش همواره در صحنه ها و عرصه های مختلف کشور حضوری تاثیر گذار داشته اند .
حسن قبادی زندگی عشایری را همراه با کار و تولید عنوان کرد و افزود: حضور این قشر کم توقع جامعه در عرصه تولید و اقتصاد کشور از اهمیت بالایی برخوردار است .

برگزاری مسابقات تیراندازی در سه رشته تیراندازی با کمان سنتی، تیراندازی روی اسب و تیراندازی نمایشی و با شرکت تیراندازان عشایر اقوام سه استان خراسان شمالی، گلستان و کهکیلویه و بویر احمد از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای نهمین جشنواره کوچ عشایر در بیله سوار مغان است .
برپایی آلاچیق و چادر محلی زندگی عشایر مغان، برپایی نمایشگاه فرآورده های لبنی، اجرای موسیقی سنتی عاشیقی، برگزاری نمادین کوچ عشایر و مراسم عروس بران، تجلیل از پیشکسوتان و نخبگان عشایر و نشست سران طوایف، از جمله برنامه های نهمین جشنواره ملی کوچ عشایر در مغان بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار