رقابت 7 هزار دانش‌آموز فارس در مرحله منطقه‌ای سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس از رقابت نزدیک به 7 هزار دانش‌آموز دختر و پسر این استان در مرحله منطقه‌ای سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز خبر داد و افزود: دانش‌اموزان در سه مقطع تحصیلی از 28 فروردین تا 12 اردیبهشت 98 به میزبانی 14 منطقه در سطح استان با هم به رقابت می پردازند.

کد مطلب: ۹۱۰۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
رقابت 7 هزار دانش‌آموز فارس در مرحله منطقه‌ای سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز

جهانبخش بانشی با بیان اینکه " این مسابقات در چهار رشته قرآنی ، سه رشته با موضوع عترت و سه رشته با موضوع نماز برگزار می گردد" افزود: رشته‌های قرآنی شامل قرائت ، حفظ ، تفسیر،ترتیل، رشته‌های عترت شامل نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه( ع )، مداحی و رشته‌های نماز نیز شامل اذان ،احکام و انشاء نماز است.

او ادامه داد: رشته حفظ قرآن شامل حفظ عمومی و حفظ ویژه است که حفظ ویژه شامل حفظ 5 ،10و 20 جزء از قرآن و حفظ کل قزآن کریم است.

حدود 700 نفر از این دانش آموزان به عنوان نفرات برتر در هر رشته از این مناطق، به مرحله استانی که اواخر خرداد برگزار می‌شود راه می‌یابند.

بانشی مسابقات قرآن و معارف اسلامی را بستر مناسبی برای فعال سازی کانونها ،انجمن‌ها و فضاهای قرآنی دانست و گفت: از دانش‌آموزان عزیز دعوت می کنم که برای تقویت قابلیتهای قرآنی خود در برنامه‌های مختلف و کلاسهای دایر در دارالقران‌ها شرکت کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس از مدارس به عنوان مرکز اصلی آموزش، تبلیغ و نشر قرآن کریم یاد کرد و گفت: شما دانش‌آموزان در مدارس باید مبتکرانه و فعالانه فعالیتهای قرآنی را گسترش دهید و تلاش کنید رفتار جمعی دانش‌آموزان از رنگ و بوی قرانی برخودار باشد .

بانشی ادامه داد: مدرسه‌ای که قرآنی باشد از شور و نشاط بیشتری برخوردار است و دانش‌آموزان در مقابل آسیب‌ها مقاومت و مصونیت بیشتری خواهند داشت.

در مرحله استانی این مسابقات 34 دانش‌آموز دختر و 40 دانش‌آموز پسر به عنوان نفرات اول رشته‌های مختلف مسابقات قرآن، عترت و نماز برای حضور در مرحله کشوری که در تیر و مرداد ماه 98 در شهر مقدس مشهد برگزار می گردد معرفی می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار