کریمی: انتخاب رشته و شغل، بخش مهمی از هویت دانش آموز را می سازد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی شهرتهران برگزاری نمایشگاه دانش آموزی هفته مشاغل در تهران را فرصتی برای آگاهی بیشتر دانش آموز دانسته و این نوع یادگیری ها را در انتخاب رشته عالمانه دانش آموزان موثر می داند. 

کد مطلب: ۹۱۰۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
کریمی: انتخاب رشته و شغل، بخش مهمی از هویت دانش آموز را می سازد

عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران در گفتگو با پانا برگزاری نمایشگاه هفته مشاغل را فرصت مهم آموزشی برای آشنایی دانش آموزان با مشاغل مختلف عنوان کرد و گفت: در گام اول معتقدیم با توجه به منویات رهبری برای رونق اقتصادی باید شرایطی فراهم شود که دانش آموزان دست سازه های شان را در معرض دید قرار دهند. در واقع احساس بالنده بودن کنند.
وی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی گفت: هرچه دانش آموزان دربحث مهارت آموزی تجربه کسب کنند وهرچه بالاتر بروند، اثر آموزی شان بیشتر می شود. این نوع نمایشگاه ها فرصتی است برای اینکه دانش آموزان مشاغل مختلف را دیده و آگاهی لازم را کسب می کنند و در کنار این مهم، مشاورین خوبی داریم که نکات مختلف را ارایه می کنند و افرادی با شغل های مختلف حضور دارند و با ارایه دغدغه های شان باعث آشنایی بیشتر دانش آموزان با مشاغل مختلف می شوند.
کریمی افزود: ما معتقدیم برگزاری این نوع نمایشگاه ها باعث شده دانش آموز با آگاهی بیشتر انتخاب کرده وانتخاب رشته عالمانه ای داشته باشد. همچنین پخش بروشورها مختلفی است که در این نمایشگاه در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد دامنه اطلاعاتی شان را گسترده تر می کند. اما در ادامه بخش دیگر شامل حضور مشاورین در مدارس است که با فعالیت های شان باعث شناخت بیشتر دانش آموزان می شود. امیدواریم همگی دست به دست هم دهیم تا دانش آموزانی خوب با بهداشت روانی متعادل به جامعه تحویل دهیم.
معاون پرورشی و فرهنگی شهرتهران با اشاره به دغدغه دولت ها جهت ایجاد شغل برای نسل های بعدی گفت: با برگزاری این نوع نمایشگاه ها و برنامه های آموزشی دیگرما کمک می کنیم دانش آموز انتخاب آگاهانه و عقلایی داشته باشد. ما معتقدیم بخش مهمی از هویت آدم ها شغل و رشته ای است که انتخاب می کنند و از این جهت اینگونه نمایشگاه ها به تصمیم گیری و تفکر بهتر کمک می کند. البته هر مرحله رشدی تفکرمتفاوت است اما همین نمایشگاه ها می تواند زمینه ساز خوبی برای این باشد که دانش آموزان با بصیرت رشته های خودشان را انتخاب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار