لاشه یکی از مرال های تلف شده در سیاهداران کالبدشکافی شد

آستارا (پانا) - رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش با اشاره به مرگ ششمین مرال در پارک سیاهداران این شهرستان ، از کالبدشکافی لاشه یکی از مرال های تلف شده و ادامه تلاش ها برای یافتن علت تلف شدن آنها خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۰۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
لاشه یکی از مرال های تلف شده در سیاهداران کالبدشکافی شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش گفت: طی روزهای اخیر چهار راس مرال در پارک سیاهداران تالش تلف شده بود و روز گذشته نگهبانان پارک، لاشه دو مرال دیگر را در پارک پیدا کردند.
وی اظهار کرد: با حضور دامپزشک شبکه دامیزشکی تالش در پارک، لاشه ها معاینه و یک لاشه برای تشخیص علت مرگ مرال ها کالبد شکافی شد و به محض مشخص شدن علت، اطلاع رسانی خواهد شد.
وی ادامه داد: پارک سیاهداران توسط اداره حفاظت محیط زیست و شبکه دامپزشکی تالش کنترل می شود و به خونگیری از مرال های زنده و تزریق واکسن های مورد نیاز و کنه زدایی مرال ها نیز اقدام کردیم.
شادکام افزود: سابقه تلف شدن مرال به علت درگیری با حیوانات دیگر در پارک وجود دارد، اما تاکنون مرالی به دلیل بیماری تلف نشده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش گفت: سرشماری مرال ها به علت احتمال وجود آنها در داخل جنگل، کار سختی است اما از سال 87، تعداد آنها 19 راس بوده که اکنون شش راس تلف شده است.
سیاه داران در گذشته، یکی از نقاط روستایی تالش بوده و به علت داشتن درختان سیاه و بلند بلوط و آزاد، به این نام مشهور شده است.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت و مناطق گردشگری نظیر پارک سیاهداران، در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار