آئین اختتامیه چهارمین دوره استانی مسابقات قرآن ، عترت و نماز فرهنگیان آذربایجان شرقی برگزارشد

تقدیر ویژه فرماندار اسکو از عوامل اجرایی مسابقات قرآنی فرهنگیان

اسکو ( پانا ) - آئین اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر استان آذربایجان شرقی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در محل کانون فرهنگی و هنری فجر اسکوبرگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۰۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
آئین اختتامیه چهارمین دوره استانی مسابقات قرآن ، عترت و نماز فرهنگیان آذربایجان شرقی برگزارشد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: توسعه فرهنگ قرآن ، عترت و نماز دربین فرهنگیان و دانش آموزان اولویت مهم و اصلی مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت استان است.

طاهر علمی افزود: هدف از تربیت در جامعه اسلامی پرورش استعدادها و تبیین آموزه‌های دینی است و تربیت صحیح، مهارت حرکت به کمال و ارزش‌های اسلامی و انسانی را به انسان می آموزد، موزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین برنامه ها و فعالیتهای پرورشی را دنبال می کند.

وی تشریح کرد:در مرحله مقدماتی این مسابقات بیش از 2000 نفر از فرهنگیان استان در 5 رشته شرکت کردند که 200 نفر از نفرات برتر در مرحله استانی در شهرستان اسکو به رقابت پرداختند .

علمی افزود : این مسابقات در 5 رشته قرائت تحقیق، حفظ کل ، حفظ 10 جزء ، نهج البلاغه و احکام در دوبخش خواهران و برادران برگزار شد که30 نفر از فرهنگیان رتبه برتر این دوره از مسابقات را کسب کردند.

حجت الاسلام مرادپور گفت: توجه به قرآن ، تدبر در آن و رعایت دستورات آن سفارشو تاکید پیامبر اسلام است.

اولیت اول فرهنگیان تربیت برای انسان سازی

امام جمعه شهرستان اسکو در ادامه افزود: اولویت فرهنگیان در تربیت و انسان سازی است که امیدوارم با توان بیشتر این فعالیت ها قرآنی ارتقاء و به دانش آموزان انتقال یابد.

بابک رضی منش، فرماندار اسکو نیز تاکید کرد: محور تحول جامعه آموزش و پرورش است لذا اگرآموزش و پرورش فعال و پویا داشته باشیم کشور و جامعه ای پویا خواهیم داشت که در این مسیر فرهنگیان به عنوان سفیران در نشر ارزش های قرآن ، عترت و نماز نقش موثری دارند.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان اسکو گفت: مدیرآموزش و پرورش شهرستان اسکو نیز در این جلسه اصلی ترین راه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی رجوع به قرآن و اهل بیت دانست و اظهلر داشت:با راهنمایی مدیران و مربیان پرورشی مدارس استعدادهای دانش آموزان در زمینه قرائت قرآن و سایر رشته های مرتبط به احکام و دین پرورش می یابد.

یحیی نجابت افزود: با قرائت قرآن در مراسم صبحگاه در مدارس زمینه علاقه مندی بیشتر آنان به تلاوت و یادگیری قرآن را فراهم نماید.

در پایان این مراسم از 30 نفر برگزیده این دوره از مسابقات با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است فرماندارشهرستان اسکو با اهداء لوح تقدیر از زحمات مدیر و کارکنان اموزش و پرورش شهرستان اسکو در برگزاری چهارمین دوره مسابقات استانی قرآن عترت و نماز فرهنگیان تجلیل نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار