برگزاری اولین کمیته تخصصی مشاوره خانواده استان سمنان؛

«آموزش» به مثابه بهداشت برای خانواده و «مشاوره» هدایت و درمان آن است

سمنان (پانا) - اولین کمیته تخصصی مشاوره خانواده استان سمنان با هدف ساماندهی بهینه فعالیت های مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۰۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
«آموزش» به مثابه بهداشت برای خانواده و «مشاوره» هدایت و درمان آن است

محمد اسقایی، رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان استان سمنان در اولین کمیته تخصصی مشاوره خانواده استان گفت: پرورش انسان های متعادل و رشد یافته از جمله اهداف مهم آموزش و پرورش است که برای تحقق این امر هماهنگی و هم فکری دو نهاد خانه و مدرسه ضروری است.

وی افزود: خانواده هایی می توانند دوش به دوش آموزش و پرورش رسالت تربیتی خویش را بهتر انجام دهند که خود از سلامت، تعادل و فرهنگ تربیتی صحیح برخوردار باشند. بدیهی است، خانواده ها به دلیل عوامل درون سیستمی و برون سیستمی با مشکلاتی رو به رو بوده و کمک به خانواده ها از سوی انجمن اولیاء و مربیان ضروری به نظر می رسد و رسالت انجمن در حقیقت آموزش اعضای خانواده است.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان استان سمنان گفت: «آموزش» و «مشاوره» برای اعضای خانواده هر دو یک هدف را دنبال می کنند و تفاوت این دو با یکدیگر این است که «آموزش» در حکم پیشگیری و آگاهی دادن به مسائل و مشکلات خانواده است و «راهنمایی و مشاوره» درمان مشکلات است.

اسقایی در ادامه با اشاره به فعالیت 5 مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده در سطح استان، راهنمایی و مشاوره جهت پیشگیری و رفع مشکلات عاطفی، روانی، تربیتی و اخلاقی والدین و فرزندان، ارائه خدمات مکمل از قبیل مشاوره مذهبی، روان درمانی، روان سنجی، مددکاری اجتماعی و ... را از مهم ترین اهداف این مراکز برشمرد.

در این کمیته، آیین نامه اجرایی مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده، راهکارهای ترویج فرهنگ مشاوره، ارزیابی و مسائل و مشکلات اجرایی این مراکز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار