معاون آموزش ابتدایی استان سمنان:

اگر رقابت در آموزش را حذف نکنیم، تفاوت ایجاد شده در تربیت افراد، آینده جامعه را تهدید می کند

سمنان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی استان سمنان در حاشیه گشایش نمایشگاه " دست های کوچک اندیشه های بزرگ" بر حذف رقابت در بین مراکز پیش دبستانی و توجه به پایش رشد مهارت های پیش دبستانی تأکید کرد.

کد مطلب: ۹۱۰۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
اگر رقابت در آموزش را حذف نکنیم، تفاوت ایجاد شده در تربیت افراد، آینده جامعه را تهدید می کند

مریم حدادی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان در حاشیه مراسم گشایش نمایشگاه "دست های کوچک،اندیشه های بزرگ" و در جمع مؤسسان، مدیران و مربیان مراکز پیش دبستانی شاهرود به تشریح نقشه راه این معاونت در توسعه کیفی فعالیت های مراکز پیش دبستانی پرداخت و تأکید کرد از سال آینده تمامی عملکرد این مراکز براساس دستورالعمل «پایش رشد مهارت های پیش دبستانی» متمرکز و با حذف رقابت، به نیاز های اساسی نوآموزان توجه بیشتری خواهد شد.

وی گفت: «رقابت» یک عامل مثبت در عرصه های مختلف اقتصادی و خدماتی است اما این عامل در آموزش، عملکرد منفی داشته و منجر به بی عدالتی آموزشی و برون داد های مختلفی می شود که با ایجاد تفاوت در تربیت افراد، آینده جامعه را تهدید می کند و باید تلاش کنیم همدلی، انتقال تجارب و پیروی از نقشه راه پیش دبستانی یا همان «پایش رشد مهارت های پیش دبستانی» جایگزین رقابت شود.

حدادی، در مورد نقشه راه مراکز پیش دبستانی گفت: این نقشه راه بر اساس سیاست های جدید و متناسب با اسناد بالا دستی سند تحول بنیادین است؛ و اولیاء نوآموزان از طریق فرم های پایش رشد مهارت های پیش دبستانی از تلاش های مربیان و اهداف آموزش های ارائه شده برای فرزند خود آشنا می شوند. وی افزود: دیگر نیازی نیست برای معرفی کارهای انجام شده، اقدام به برگزاری مراسم و جشن های مختلف کنیم و باید تمامی هزینه ها با برنامه ریزی معطوف به آموزش شده و از تشریفات و هزینه های جانبی پرهیز شود.

معاون آموزش ابتدایی استان با بیان اینکه بسیاری از کارها در پیش دبستانی حاشیه است، از تولید محتوای راهنمای مربیان پیش دبستانی برای جایگزینی کتاب هایی که مناسب دوره پیش دبستانی نیست خبر داد و از مربیان خواست در تدوین پودمان های آموزشی این محتوا مشارکت کنند.

ثبات در حفظ چارت نیروی انسانی مراکز پیش دبستانی، توانمندسازی مدیران و تعامل بیشتر با آموزش و پرورش و مدارس دوره ابتدایی، نکات دیگری بود که مریم حدادی به آن اشاره کرد و گفت: از برنامه های اصلی ما ایجاد ارتباط طولی بین مراکز پیش دبستانی و پایه اول دبستان است، تا آموزش در مراکز پیش دبستانی در راستای آموزش پایه اول باشد.

گفتنی است؛ نمایشگاه دست ساخته های نوآموزان و مربیان پیش دبستانی شاهرود با عنوان «دست های کوچک، اندیشه های بزرگ» با ارائه بیش از 500 اثر، در پژوهش سرای دانش آموزی شاهرود برپا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار