رئیس سازمان امور عشایر کشور خبر داد:

سیل به عشایر 300 میلیارد تومان خسارت زد

تهران (پانا) - رئیس سازمان امور عشایر کشور، با بیان اینکه در اثر سیل اخیر در مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به این بخش وارد شده است، از تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای کمک به سیل‌زدگان خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۰۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
سیل به عشایر 300 میلیارد تومان خسارت زد

به گزارش مهر، کرمعلی قندالی صبح امروز شنبه ۷ اردیبهشت ۹۸، در حاشیه مراسم گردهمایی سراسری مدیران تشکل‌ها و مسئولان امور عشایر کشور، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور، توسط عشایر تولید می‌شود، گفت: علاوه بر حوزه دامداری، عشایر کشور در زمینه زراعت و باغبانی نیز فعال هستند و حدود ۵.۲ میلیون تن از تولیدات کشاورزی کشور، متعلق به عشایر است که این عدد نسبت به جمعیت آنها، راندمان بسیار خوبی محسوب می‌شود.

وی افزود: جامعه عشایر با توجه به جمعیت کم، تولید و راندمان بالا، از بهترین گزینه‌ها برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر نعمت بسیار خوبی برای عشایر کشور بود، گفت: بر اساس آخرین برآوردها، امسال تولید در مراتع ۱.۱ میلیون تن نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد که دلیل آن، همین بارندگی‌ها است.

قندالی با بیان اینکه البته خسارت‌هایی نیز به بخش‌ها وارد شده است، گفت: بیشتر خسارت‌ها به زیرساخت‌هایی مثل راه، تأسیسات آبی و استقرارگاه‌های عشایر و دامداران آنها وارد شده و در مجموع، برآورد شده که ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت در استان‌های درگیر سیل، به بخش عشایر کشور وارد شده است.

به گفته وی، این رقم به مراجع ذیصلاح اعلام شده تا مصوبات لازم در این زمینه تصویب شود.

رئیس سازمان امور عشایر کشور، اضافه کرد: بنا بر مصوبه دولت، به ازای هر دام سبک ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات و ۵۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض و به ازای هر دام سنگین سه میلیون تومان تسهیلات و سه میلیون تومان کمک بلاعوض، به دامداران خسارت‌دیده پرداخت می‌شود.

قندالی گفت: همچنین از محل اعتبارات مدیریت بحران سازمان امور عشایر، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب شده و اختصاص خواهد یافت که بر این اساس، به هر فرد خسارت دیده ۵۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد و دوره بازگشت ۴ ساله، پرداخت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار