با حضور ۳ شهرستان در جشنواره جابربن حیان صورت گرفت؛

ارائه 67 پروژه علمی توسط 181 دانش آموز دوره ابتدایی

سمنان (پانا) - جشنواره جابر ابن حیان به منظور نمایش ایده ها و طرح های دانش آموزان ابتدایی شهرستان های سمنان و مهدیشهر و سرخه در سمنان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۰۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
ارائه 67 پروژه علمی توسط 181 دانش آموز دوره ابتدایی

طرح جابر یا جابربن حیان عنوان طرحی است که در سال‌های اخیر از سوی وزارت آموزش و پرورش به مدارس ابتدایی کشور ابلاغ می‌شود که اغلب به دست سازه‌های عملی دانش آموزان و آزمایش‌های مربوط به نکات درسی آنها تمرکز دارد. این طرح با حضور دانش آموزان ابتدایی شهرستان های سمنان و مهدیشهر و سرخه در سمنان برگزار شد.

لیدا زنگیان دبیر جشنواره جابربن حیان، با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جشنواره علمی، تشویق دانش آموزان برای فعالیت های علمی و تحقیقاتی است گفت: نمایشگاهی از کارها و پروژه های علمی دانش آموزان برای بهتر دیده شدن کارها برپا شد.

دبیر جشنواره جابرابن حیان در ادامه عنوان کرد: طرح های رسیده به مرحله استانی داوری شده و برگزیدگان این مرحله، به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

وی اظهار کرد: یکی از نقاط مثبت جشنواره امسال، برگزاری آن به صورت قطبی بود که باعث شد فرصت بهتری برای راه یافتن تعداد بیشتری از طرح ها به مرحله استانی ایجاد شود.

زنگیان با توجه به اینکه امسال 181 دانش آموز با 67 پروژه در این جشنواره به صورت گروهی، شرکت کردند افزود: از این تعداد، صاحبان 35 پروژه از سمنان و 13 پروژه از سرخه و 19 پروژه از مهدیشهر در جشنواره امسال باهم به رقابت می پردازند.

دبیر جشنواره جابرابن حیان، گفت: برگزاری و میزبانی توسط دانش آموزان از مهم ترین نقاط مثبت جشنواره جابر ابن حیان در سمنان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت کم سالن برگزاری از نقاط منفی این همایش علمی است، عنوان کرد: باید سالن بزرگ تری برای این جشنواره در نظر گرفته شود تا دانش آموزان به همراه والدین در این همایش شرکت کنند چرا که حضور دانش آموزان با والدین باعث تشویق و انگیزه بیشتر در دانش آموز می شود.

زنگیان برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با جشنواره جابر ابن حیان افزود: این جشنواره در 4 مرحله کشوری، استانی، شهرستانی و آموزشگاهی برگزار می شود که دانش آموزان براساس موضوع هر طرح در 4 گروه علمی، شامل جمع آوری، نمایش علمی، آزمایش و طراحی و ساخت شرکت می کنند.

دبیر جشنواره جابرابن حیان اظهار کرد: در مرحله استانی طرح های آزمایش، طراحی و ساخت داوری می شوند و به مرحله کشوری راه می یابند.

در ادامه جشنواره، مریم حدادی معاون آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه جشنواره جابربن حیان فرصت خوبی برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، گفت: براساس فرامین مقام معظم رهبری، فضای علمی کشور باید فضای تولید علم باشد لذا جشنواره جابربن حیان فرصت خوبی برای توانمند شدن دانش اموزان برای یافتن راه حلی برای برطرف کردن نیازهای امروز جامعه است.

پس از صحبت های مریم حدادی معاون آموزش و پرورش استان، جهانشاهی کارشناس ارزیابی و پذیرش مرکز رشد فناوری پارک علم و فن آوری دانشگاه سمنان، ضمن معرفی مرکز رشد به دانش آموزان، از طرف مرکز رشد جهت حمایت از طرح ها و ایده های دانش آموزان اعلام آمادگی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار