در گفت‌وگو با پانا

سالاری: نحوه تعامل بین شورا و شهرداری به آیین‌نامه نیاز دارد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران درباره اعتراض اعضای شورای شهر به نحوه پاسخگویی مدیران شهری گفت نحوه تعامل بین شورا و شهرداری و اختیار شورا در الزام شهرداری به انجام وظایف مقرر نیاز به آیین‌نامه دارد.

کد مطلب: ۹۱۰۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
سالاری: نحوه تعامل بین شورا و شهرداری به آیین‌نامه نیاز دارد

محمد سالاری در گفت‌وگو با پانا درباره موضوع نحوه پاسخگویی مدیران شهری به تذکرات اعضای شورای شهر تهران اظهار کرد: در راستای دغدغه‌هایی که تعدادی از اعضای شورای شهر درباره نحوه پاسخگویی مدیران شهری به تذکرات اعضای شورا در راستای ایفای نقش نظارتی و قانون‌گذاری داشتند، مدیران شهری اعلام کردند که این پاسخ‌ها باید مستدل، دقیق، منطقی و قانع‌کننده باشد که این موضوع جای قدردانی و تشکر دارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: دکتر حناچی اعتقاد دارد در یک تعامل مثبت با اعضای شورا برنامه‌های خود را پیش ببرد منتهی اینکه چارچوب مشخصی برای این کار ندارد، درست است. نحوه تعامل بین شورا و شهرداری و اختیار شورا در الزام شهرداری به انجام محتوای اختیارات نیاز به آیین‌نامه دارد و این آیین‌نامه‌ها به لحاظ قانونی باید از سوی یک نهاد فرادست که برخی اوقات شورای عالی استان‌ها و بیشتر معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری و مجلس است، باید تدوین شود.

سالاری خاطرنشان کرد: درباره تذکرات اعضای شورای شهر به مدیران شهری تا حدی موضوع مشخص است و صراحتا قانون‌گذار اعلام کرده است که اگر هر عضوی از اعضای شورای شهر تهران به عملکرد شهرداری یا اجرا نکردن مصوبات ایرادی داشته باشد، می‌تواند در قالب تذکر مطرح کند و شهردار تهران هم باید برای پاسخگویی منطقی اقدام کند و اگر پاسخ قانع‌کننده نبود و آن عضو شورا قانع نشد و تصمیم گرفت که موضوع را پیگیری کند، می‌تواند در قالب سوال مطرح کند و در نهایت فرایندهای بعدی اتفاق بیفتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار