دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش: خیران در ارتقای کیفیت مدرسه نیز مشارکت کنند

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بر لزوم مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در بخش نرم‌افزاری و ارتقای کیفیت مدرسه تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۱۰۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش: خیران در  ارتقای کیفیت مدرسه نیز مشارکت کنند

مهدی نوید ادهم در برنامه پرسشگر شبکه آموزش درباره الزامات توجه بیشتر دولت به خیرین مدرسه‌ساز گفت: «خوشبختانه جریان خیرین مدرسه‌ساز به یک جریان بالنده تبدیل شده است و تاثیرات مثبت فرهنگی، اجتماعی و تربیتی به همراه دارد. در این سال‌ها آموزش و پرورش تلاش کرده تا زمینه مشارکت حداکثری افراد را فراهم کند.»

او افزود: «یک زمینه که قانون آن فراهم است اما از ظرفیت آن به خوبی استفاده نشده است مشارکت خیران در امر نگه‌داری و اداره مدارس است که تحت عنوان قانون هیات امنایی شدن مدارس از آن نام برده می‌شود و به افراد اجازه می‌دهد در فرایند مدیریت و برنامه‌ریزی و ارتقای کیفیت مدرسه نیز مشارکت داشته باشند.»

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از خیران دعوت کرد مشارکت را محدود به ساخت مدرسه نکنند و در بخش نرم‌افزاری و ارتقای کیفیت مدرسه نیز مشارکت کنند. نویدادهم گفت: «در مدارس هیئت امنایی گزارش‌ها نشان می‌دهد که حضور خیران بسیار موثر بوده است.»

او گفت: «به لحاظ قانونی تفاوتی بین خیران مرد و زن وجود ندارد و این به فرهنگ اجتماعی برمی‌گردد و هیچ منع قانونی برای حضور و مشارکت بانوان وجود ندارد و اگر خودشان بخواهند می‌توانند مشارکت داشته باشند کما اینکه در سال‌های گذشته این مشارکت خوب و بالا بوده است.»

مهدی نویدادهم درباره احتمال به تعویق افتادن کنکور سراسری با توجه به وقوع سیل گفت: «تصمیم‌گیرنده در این زمینه شورای سنجش و پذیرش دانشجو است. درخواست‌های بسیاری وجود داشت که ما منتقل کردیم اما موافقت نشد. البته کارشناسی ارشد تغییر زمان داشت اما کنکور کارشناسی خیر.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار