تجلیل از برگزدیگان استانی جشنواره نوجوان سالم در نیشابور

نیشابور ( پانا ) - هشتمین جشنواره استانی "نوجوان سالم" با موضوع: اعتیاد و خشنونت به میزبانی آموزش و پرورش نیشابور در محل سالن تربیت کانون مهرتابان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۰۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از برگزدیگان استانی جشنواره نوجوان سالم در نیشابور

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در این مراسم با عرض خیر مقدم به مسئولین، مدعوین، دانش آموزان و مربیان حاضر در جلسه گفت: این جشنواره بسیار ارزشمند است چون جنبه پیشگیرانه دارد.

حسین مهرابادی با اشاره به توفیقات کسب شده در حوزه های مختلف، گفت: دانش آموزان نیشابوری موفق شدند بیشترین مقام را در جشنواره نوجوان سالم کسب کنند، تیم های فوتسال و شنای دانش آموزان دوره متوسطه این شهرستان موفق به کسب مقام اول استان شدند و با عنایت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، فرهنگی نیشابوری، صدیقه ابراهیمی دلار به عنوان معلم نمونه استانی به مرحله کشوری معرفی شده است.

رییس اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و دبیر استانی جشنواره؛ برنامه ریزی و فعالیت های فرهنگی را یکی از مهم ترین راه های مقابله با آسیب های اجتماعی و پیشگیری از رفتارهای پر خطر معرفی کرد و گفت: جشنواره نوجوان سالم از جمله این برنامه ها است که باعث گسترش نهضت فرهنگی در مقابله با رفتارهای پرخطر و شناسایی استعدادها، معرفی دستاوردها و شناسایی الگوهای برتر شده است.

مژگان ساعدی افزود: هشتمین جشنواره نوجوان سالم با محوریت خشنونت و اعتیاد با استقبال چشمگیر دانش آموزان و ارتقای کیفی و کمی آثار برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جشنواره 14 هزار 45 اثر در حیطه ها و رشته های مختلف برگزار شده است که 245 اثر به مرحله نهایی استانی راه پیدا کرده و امروز از دانش آموزان برگزیده تجلیل خواهد شد.

دبیر جشنواره نوجوان سالم گفت: هدف ما از برگزاری این جشنواره، فراهم شدن یک زندگی سالم و عاری از خطر است و امید داریم از این برنامه، سه بخش هدف یعنی دانش آموز، خانواده و معلم بهره کافی را برده باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز با اظهار خرسندی از استقبال بی نظیر دانش آموزان در این جشنواره، گفت: "مراقبت های اولیه بهداشتی جهت پوشش همگانی سلامت"، به عنوان شعار هفته سلامت در دستور برنامه ها قرار گرفته و شما دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره باید الگو و تجلی بخش این شعار باشید.

صفدر سلطانی افزود: آموزش، تغذیه مناسب، آب سالم، پیشگیر مناسب، درمان و دارو به عنوان ارکان مراقبت های اولیه بهداشتی شناخته می شود و شما عزیزان به گونه ای با مشارکت در پیشگیری از آسیب های اجتماعی به این ارکان مهم جنبه عملیاتی بخشیده اید.

وی ادامه داد: با همه این اتفاقات خوشایند و برنامه های تبیین شده در این مسیر، بازهم تلاش بیشتر و پیگیری های جدی تر در حوزه پیشگیری از آسیب ها و رفتارهای پرخطر مورد نیاز است.

برنامه ی حاملان قران، گارد پرچم، گروه استقبال، اجرای سرود همگانی دانش آموزی دبستان دادپور، اجرای موسیقی سنتی و تجلیل از برگزیدگان هشتمین جشنواره نوجوان سالم از اهم برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار