در گفت‌وگو با پانا

رئیس فدراسیون بوکس: برای مدال جهانی باید مربی بین‌المللی استخدام کرد

تهران (پانا) – رئیس فدراسیون بوکس ایران تأکید کرد راه اصلی برای موفق شدن بوکس ایران و کسب مدال در مسابقات جهانی، استخدام مربی خارجی طراز اول برای تیم ملی است.

کد مطلب: ۹۱۰۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس فدراسیون بوکس: برای مدال جهانی باید مربی بین‌المللی استخدام کرد

حسین ثوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار پانا در خصوص عملکرد تیم ملی بوکس در رقابت‌های بوکس قهرمانی آسیا و کسب تنها یک مدال برنز توسط بوکسورهای تیم ملی ایران گفت: مسابقات قهرمانی آسیا از سطح خیلی بالایی برخوردار است. بوکس آسیا تقریباً در دنیا حرف اول را می‌زند و اگر بوکسوری بتواند در رقابت‌های جهانی به مدال برسد به کارنامه او توجه کنیم خواهیم دید که به چندین مدال آسیایی رسیده است.

وی در مورد عملکرد ملی پوشان در قهرمانی آسیا اظهار کرد: همانطور که گفتم سطح مسابقات بسیار بالا بود و ما هم با تمام توانمان به این میدان اعزام شدیم. گرچه باز هم معتقد هستم کاستی‌هایی از جانب ما وجود داشته و اینگونه نیست که بگویم تمام یک تیم را حمایت و به مسابقات اعزام کردیم، اما در حد بضاعت کار خود را پیش بردیم. من اعتقادی به مقایسه کردن ندارم اما به نظرم شرایط این تیم با دوره‌های گذشته خیلی متفاوت بود، برنامه‌های برون مرزی تیم ملی نسبت به دوره قبل کاملاً متفاوت شده بود، وجود کاستی را کتمان نمی‌کنم اما این تیم نسبت به گذشته خیلی تغییر کرد.

رئیس فدراسیون بوکس ادامه داد: ما برای این تیم حداقل‌ها را فراهم کردیم و آنچه در توانمان بود به کار گرفتیم،البته با استاندارهای جهانی فاصله داشتیم اما کاملاً به این موضوع آگاه بودیم، اما معتقدند ظرفیت و پتانسیل بوکس ایران بیشتر از این حرف‌هاست و ما به راحتی می‌توانستیم از این مسابقات چند مدال کسب کنیم اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد و هیچ کدام از نتایج مورد تائید جامعه بوکس نیست.

ثوری در مورد عملکرد اکبر احدی به عنوان سرمربی تیم ملی بوکس گفت: احدی به طور حتم یکی از مربیان خوب و به نام بوکس است اما اگر ما به دنبال مدال‌های آسیایی و جهانی هستیم باید نگاه خود را جهانی و آسیایی کنیم و به دنبال این باشیم کارهای بزرگی را در حوزه تیم‌های ملی به خصوص تیم ملی بزرگسالان، انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بضاعت کادر فنی تیم ملی بوکس همین است. بر همین اساس باید به دنبال مربیان روز دنیا و نه هر مربی باشیم. مربی‌ای که تفاوت‌ها را به ما نشان دهد، طبیعتاً چنین مربیانی در کنار تیم می‌توانند راهگشای خیلی از مربیان داخلی هم باشد و به آنها آموزش‌های خوبی بدهد.

رئیس فدراسیون بوکس درباره احتمال تغییر و تحول در کادر فنی تیم ملی بوکس گفت: اگر ما به دنبال مدال جهانی هستیم باید مربیان بین‌المللی هم استخدام کنیم، به طور حتم اکبر احدی یکی از بهترین‌های بوکس ایران است اما باید این واقعیت را بپذیریم که بوکس ایران برای عدم نتیجه‌گیری به میدان نمی‌رود. ما به زودی کار را برای مذاکره با مربیان خارجی استارت می‌زنیم و مطمئن باشید اگر قرار است مربی خارجی هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد، حتماً باید از رزومه قوی‌تر از کادر فنی تیم ملی برخوردار باشد. به نظرم بوکس ایران با مربی ایرانی به جایی نمی‌رسد و باید از همین حالا به فکر باشیم.

وی در خصوص گزینه‌های مدنظر فدراسیون بوکس و تأمین حقوق این مربی گفت: چند گزینه مدنظر ما هستند و با جمع‌بندی در جلسه شورای فنی به گزینه‌ای نهایی خواهیم رسید و در نهایت مربی خارجی هدایت تیم ملی را بر عهده خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار