عضو شورای شهر اسلامی مشهد: توجه به جوانان و خواسته های آنها منجر به ایجاد نشاط اجتماعی می شود

مشهد(پانا)- عضو شواری اسلامی شهر مشهد در گفتگو با پانا توجه به خواسته های جوانان را از مهم ترین متغیرهای نشاط اجتماعی دانست .

کد مطلب: ۹۱۰۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
عضو شورای شهر اسلامی مشهد: توجه به جوانان و خواسته های آنها منجر به  ایجاد نشاط اجتماعی می شود

بتول گندمی، عضو شورای شهر اسلامی مشهد در حاشیه بازدید از پروژه های شهری به خبر نگار پانا گفت: یکی از وعده های ما ایجاد نشاط اجتماعی بوده و سعی کرده ایم به شعار هایی که داده ایم وفادار بمانیم.

وی ادامه داد: در زمینه ایجاد نشاط اجتماعی اتفاقات خیلی خوبی رخ داده است. ما در حوزه نشاط اجتماعی متغییر های زیادی داریم که می توانند منجر به نشاط اجتماعی شوند.

یکی از این متغیر ها در بخش توجه به جوانان و خواسته های آنان بوده است.

گندمی افزود: به طور مثال ما به حوزه ورزش قهرمانی و ورزش هایی که جوانان مشهدی خیلی به آن ها علاقه داشتند و لیگ های خاصی که برگزار می شوند و جوانان در آن ها به تعقیب تیم شهرخود می پردازند توجه ویژه ای کرده ایم.

وی گفت: در سال 1397 شورای پنجم چیزی در حدود پانزده میلیارد تومان به تیم های حوزه قهرمانی کمک کرده است؛ تیم هایی از جمله تیم فوتبال پدیده و تیم پیام .

رئیس کمیسیون بودجه افزود: همچنین به حوزه رشته های ورزشی مختص بانوان مثل والیبال و بسکتبال آنها کمک شده است.

وی ادامه داد: به طور کلی به هشت یا نه رشته ورزشی چه انفرادی و چه تیمی کمک کرده ایم. در واقع اینکه میبینیم امروز جوانان ما در مسابقات این تیم ها شرکت می کنند از منظر ما به این معناست که در حال حرکت به سمت شعاری که داده ایم هستیم.

گندمی گفت: فضاهای شهری و پارک ها را نیز سعی کرده ایم به گونه ای در نظر بگیریم که به افزایش بهرمندی شهروندان منجر شود؛ همچنین در اکثر پارک ها و فضاهای شهری سعی کرده ایم مکان های رزش همگانی برای بانوان در نظر بگیریم .

او در ادامه افزود: در تمام اعیاد گروه های موسیقی سنتی در پارک های ما به خصوص در ایام نوروز در جشن های ما حضور داشته اند؛ همچنین برنامه های شاد و مفرحی در تمام فرهنگسراهای ما برگزار شده ان د.

بتول گندمی گفت: ما سعی کرده ایم در حوزه ی ارتباطات با محلات امسال کار ویژه ای تعریف کنیم زیرا ما بر این عقیده هستیم که یک بخش از فعالیت های عمرانی در هر محله باید با نظر مردم صورت گیرند.

وی اظهار کرد: پنج درصد از اعتبارات عمرانی خود را گذاشته ایم که نظر شهروندان را گرفته و متناسب با خواست آنها به اجرایی کردن این معقولات بپردازیم.

گندمی افزود: مشخصا دو مورد را در حوزه آموزش شهروندی مد نظر داریم ما معتقدیم درحوزه حمل و نقل و در حوزه مدیریت پسماند و بازیافت اگر بتوانیم کار آموزشی انجام دهیم این هم منجر به کاهش هزینه های شهرداری می شود و هم به اینکه ما بهینه مصرف کنیم ختم می شود درعین حالی که رضایت شهروندان را نیز به دنبال خواهد داشت.

رئیس کمیسیون بودجه اعلام کرد: اعتبارات آموزش شهروندی که امسال هم در بودجه دیده شده حول این دو محور بوده و سازمان ها و دستگاه های ما در این موارد همدلی و همکاری مردم را میطلبند.

او گفت: شورای اجتماعی محلات ما در 183 محله فعال هستند و فراخان داده شده و در حال اجرای آیین نامه ای هستند که مصوبه شورا است. ما بر این باوریم که هرچه شورای اجتماعی محلات فعال تر باشند و در مورد محله خود بیشتر پیگیر مسائل شوند ما بهتر میتوانیم در اداره ی شهر نگاه و نظر مردم را اجرایی کنیم.

گندمی افزود : انشاالله حضور پررنگ دانش آموزان را هم در این بخش خصوصا در شورای اجتماعی محلات داشته باشیم.

نگار غلامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار