آیت‌الله جوادی آملی: همایش علم اسلامی نموداری برای ارائه نظر در مورد علم دینی است

تهران (پانا) - همایش ملی نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش پرورش با حضور رئیس سازمان پژواش و برنامه‌ریزی آموزشی در قم برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۰۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
آیت‌الله جوادی آملی: همایش علم اسلامی نموداری برای ارائه نظر در مورد علم دینی است

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، مفسر قرآن و مرجع تقلید، در پیام تصویری به همایش ملی نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش پرورش که روز گذشته در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در روایتی می‌خواهد که وجود نازنین پیامبر(ص) را برای ما مَهیَعه قرار بدهد.

او افزود: مهیعه یعنی میدان وسیعی که راه برای اظهار نظر در مورد آن باز باشد، الان این همایش گرانقدر علمی نمودار از آن مهیعه است که هر کسی در مورد علم اسلامی و علم انسانی نظر خود را ارائه می‌‌دهد و آن را به بحث و نظر می‌‌گذارد.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان این که عقلانیت وحیانی دو پیام دارد گفت: عقلانیت وحیانی می‌گوید اولا این که هر علمی که موضوع آن فعل الهی باشد دینی است و از نظر تفسیری نیز قرآن کریم هر موجود خارجی را نه هر فعل انسان را بحث جدایی می‌کند که ممکن است دینی باشد یا نباشد.

او افزود: هر قدم و بیان برداشته شده برای این حرکت بزرگ مأجور است و این اختلاف نظرها نیز خودش رحمت است و خلأ یکی را دیگری پر می‌‌کند و سبب ارتقای یک نظر و ایده می‌‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه در ادامه به آیات اختلاف لیل و نهار در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: این که در بخشی از آیات اختلاف شب و روز بیان شده است این است که هریک جانشین دیگری می‌‌شود و کاری که یکی نکرده دیگری کامل می‌‌کند.

آیت‌الله جوادی آملی گفت: اختلاف نظرها از جنس جبران کمبودها است و امیدواریم خداوند به شما خیر دنیا و آخرت را اعطا کند و از همه بزرگانی که قلم زدند، حق‌شناسی می‌کنیم و پاداش دنیا و آخرت نصیب شما شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار