سی وهفتمیمن جشنواره فرهنگی هنری استان یزد برگزار شد

یزد (پانا) - مسابقات فرهنگی هنری در مرحله استان 1398/2/4و 1398/2/5 در محل دانشگاه فرهنگیان برگزار شد .

کد مطلب: ۹۱۰۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
سی وهفتمیمن جشنواره فرهنگی هنری استان یزد برگزار شد

سی و هفتمین دوره از مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان یزد در تاریخ 1398/2/4برای پسران و1398/2/5 برای دختران افتتاح و برگزار شد .این مسابقات شامل پنجاه و هفت رشته بودکه به سه بخش تئاتر،سرود و دیگر رشته های هنری شامل انواع طراحی و ... تقسیم بندی میشد.

سید حسین پیغمبری مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که به عنوان داور در بخش تئاتر در این جشنواره حضور داشتند. در گفت وگو با خبرنگار پانا اعلام کردند مهم ترین اصل در این برنامه این است که موضوع و محتوا برنامه ها در رابطه با مسائل دانش آموزان باشد.

ایشان نیز به این موضوع اشاره کردند که قصد دارند از بین شرکت کننده ها برای انجمن نمایش دانش آموزی که در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان به تازگی شروع به کار کرده است عضو بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: مربیانی که خارج از محدودۀ آموزش و پرورش وارد مجموعه تئاتر میشوند اگر با محیط های دانش آموزی آشنا نباشند نه تنها کمکی نمیکنند بلکه از لحاظ روانشناسی رشد لطمه بزرگی به دانش آموز وارد میکنند.

داور بخش سرود احمد ذاکری نیز در مصاحبه با خبرنگار پانا گفت: داوری بخش سرود شامل دوازده پارامتر است .مهم ترین آنهاکوک صدا و رعایت وزن و سرعت اثر است که مربوط به دانش آموزان است و چند پارامتر مانند آهنگ سازی که به مربیان ربط دارد. ایشان بر این باور بودند که آیندۀ حرفه ای بچّه ها از این جشنواره ها شروع میشود و آغاز رشد آنها همین گروه های سرود مدرسه است.

وی از اهمیت ندادن برخی معاونان پرورشی و مسئولان مربوطه به رشته های هنری گله مند بودند و نظرشان این بود که باید در زمینۀ پرورشی از مربی های حرفه ای استفاده کرد و وقت و هزینۀ بیشتری برای آن صرف شود چرا که ما شاهد این هستیم که مربی گری بعضی از مدارس را معاونان پرورشی و یا خود دانش آموزان بدون داشتن علم کافی انجام میدهند.

مراسم اختتامیه نیز در عصر روز افتتاحیه در سالن دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

عکاس: امیرحسین امیری نژاد

خبرنگار: دانیال قاسمی نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار