در سال ۹۷ انجام شد؛

ارزیابی استاندارد 122 نوع کالای وارداتی در گمرک سمنان

سمنان (پانا) - مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: 122 نوع کالا در سال 97 به منظور بررسی کیفیت محصولات وارداتی در گمرک استان سمنان ارزیابی استاندارد شد.

کد مطلب: ۹۱۰۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
ارزیابی استاندارد 122 نوع کالای وارداتی در گمرک سمنان

عباس رستمی مدیرکل استاندارد استان سمنان اظهار کرد: در سال گذشته 107 مورد محموله مواد اولیه تولید کالا در استان سمنان بدون هیچ گونه تشریفات گمرکی ارزیابی استاندارد شد.

وی با بیان اینکه درآمد اداره کل استاندارد استان سمنان در سال گذشته چهار میلیارد و 150 میلیون ریال بوده است، گفت: در سال گذشته طرح تبیین ماهیت کالا در 81 مورد از محموله های وارداتی به استان در گمرک انجام شد.

مدیرکل استاندارد استان سمنان ادامه داد: تحقق شعار سال در گرو رونق تولید کالاهای داخلی است و برای تحقق این امر توجه به میزان کیفیت اهمیت زیادی دارد.

رستمی اضافه کرد: افزایش مصرف کالاهای ایرانی از سوی مردم در بلندمدت به رونق تولید در کشور منجر می شود و نظارت و ارزیابی استاندارد در نهایت به تولید کالاهای با کیفیت خواهد انجامید.

وی تصریح کرد: در سال 98 برای جلوگیری از موازی کاری های دستگاه های اجرایی در بخش ارزیابی استاندارد و کاهش کاغذبازی های اداری برای نظارت بر کیفیت تولید کالا تلاش می شود.

مدیرکل استاندارد استان سمنان افزود: در سال 97 به طور متوسط چهار مرتبه طرح بررسی استاندارد از واحدهای صنعتی استان انجام می شد که برای سال 98 واحدهایی که در هر چهار مرتبه ارزیابی سال گذشته مجوزهای تولید کالاهای باکیفیت را کسب کردند برای کاهش تشریفات اداری و کم کردن هزینه های تولید تنها یکبار ارزیابی استاندارد می شوند.

هموطنان می توانند برای اطمینان از استانداردبودن کالاهای تولیدی بارکد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره 10001517 پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار