مدیرکل اردوهای آموزش و پرورش: «اردوی مدرسه‌محور» زمینه‌ توانمندسازی دانش‌آموزان در مواقع بحران را مهیا می‌کند

یزد (پانا) - مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی بیان کرد«اردوی مدرسه محور» زمینه لازم برای توانمند سازی دانش‌آموزان در مواقع بحران را مهیا می سازد به نحوی که دانش‌آموزان باید در مواقع بحران آمادگی لازم و کافی داشته باشند.

کد مطلب: ۹۱۰۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل اردوهای آموزش و پرورش: «اردوی مدرسه‌محور» زمینه‌ توانمندسازی دانش‌آموزان در مواقع بحران را مهیا می‌کند

علی رمضانی در گفت و گو با خبرنگار پانا در این باره گفت: برای برگزاری یک اردو باید یک چرخه‌ای وارد عمل شود تا بتواند یک فعالیت تاثیر گذار مهارت‌محور برای دانش‌آموز باشد. این فرآیند مدرسه، مدیر، معاون و ... را شامل می شود.

رمضانی با توجه به ایجاد مرکز کنترل اردو برای نظارت بر اردوها از آماده شدن دستورالعمل آیین نامه جدید اردویی خبر داد که مشکلات مربوط به بعد مسافت استان‌ها در آن در نظر گرفته شده است و این آیین نامه از شروع سال تحصیلی 98-99 لحاظ خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه بعد جغرافیایی استان‌ها متفاوت است گفت: تشخیص اردو دانش‌آموزان هر استان بر عهده آن استان است. همچنین در برگزاری بهتر اردوها «طرح تحول اردویی» برای تربیت مدرس، آموزش دانش‌آموزان و آموزش عوامل اجرایی تاثیر بسزایی را ایفا می کند.

وی از برگزاری «اردوی مدرسه‌محور» در سال تحصیلی 98-99 خبر داد و گفت: «اردوی مدرسه‌محور» زمینه لازم برای توانمند‌سازی دانش‌آموزان در مواقع بحران را مهیا می سازد به نحوی که دانش آموزان باید در مواقع بحران آمادگی لازم و کافی داشته باشند. هر مدرسه یک گروه اردویی خواهد داشت که گروه های اردویی در استان با هم رقابت می‌کنند. در کشور نیز 64 گروه مدرسه‌محور که شامل 32 گروه دختر و 32 گروه پسر می‌شود، ایجاد خواهد شد

رمضانی گفت: با توجه به اینکه کشور ایران جز ده کشور آسیب‌پذیر سوانح طبیعی است ما باید ایمنی‌های لازم را به دانش آموزان تذکر دهیم و در چارچوب خاص، آن مسیر را به سرانجام برسانیم که در این امر تشکل‌های دانش آموزی نقش مهمی را ایفا می کنند.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی گفت: به دلیل لزوم استفاده از حمل و نقل ایمن وسایل نقلیه استفاده‌شده در سرویس‌های اردویی باید زیر 10 سال عمر داشته باشند تا شاهد خسارات کمتری در این حوزه باشیم.

به گفته او، در طرح تحول اردویی نیز اردو مناطق محروم، اردو مناطق روستایی و اردو زیارت اولی‌ها لحاظ شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار