انجام اقدامات زیرساختی در راستای اقتصاد مقاومتی در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: اقدامات زیرساختی در حوزه های مختلف در راستای اقتصادی مقاومتی در استان انجام گرفته است.

کد مطلب: ۹۱۰۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
انجام اقدامات زیرساختی در راستای اقتصاد مقاومتی در استان اردبیل

اکبر بهنام جو در جلسه اقتصادی مقاومتی استان که با حضور معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور برگزار شد، افزود: یکی ازمهم ترین اقدامات استان در راستای اقتصادی مقاومتی جذب فاینانس برای اتمام پروژه راه آهن اردبیل بوده که تا پایان سال آینده تکمیل می شود .
او بیان کرد: همچنین در این خصوص تفاهم با جمهوری آذربایجان برای اتصال خط آهن این کشور به داخل استان اردبیل ازجمله این فعالیت ها بوده است .
استاندار اردبیل اتمام شبکه پایاب خداآفرین را از دیگر محورهای توسعه استان اردبیل دانست و گفت: با تکمیل این شبکه یک میلیون تن به محصولات تولیدی این منطقه افزوده شده و منافع اقتصادی زیادی برای مردم به دنبال دارد .
بهنام جو با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش 2 هزار و 500 هکتار شهرک گلخانه ای در استان گفت: در حال حاضر 10 هکتار کشت گلخانه ای در استان انجام می شود .
او از رایزنی با کشور جمهوری آذربایجان برای شهرک صنعتی مشترک خبر داد و گفت: مسوولان اقتصادی این کشور برای جانمایی و مشخص کردن موقعیت این شهرک به استان اردبیل سفر خواهند کرد .
استاندار اردبیل فعال کردن فرودگاه پارس آباد را از دیگر زیرساخت های توسعه ای و صادرات تولیدات کشاورزی منطقه دانست و گفت: مصوبه منطقه آزاد شهرستان های پارس آباد ، بیله سوار و گرمی نیز از دیگر اقدامات در راستای اقتصادی مقاومتی است که بعد از تصویب در مجلس ابلاغ می شود .
بهنام جو با بیان اینکه در شمال استان اقدامات زیادی در راستای توسعه اقتصادی انجام گرفته ، توسعه کارخانجات تولید شیرآلات و صادرات در این بخش را از جمله این فعالیت ها برشمرد .
او ادامه داد : در جنوب استان نیز واحد تولید پیچ کابینتی از جمله اقدامات مهم اقتصادی استان در راستای رونق تولید است .
استاندار اردبیل راه اندازی کارخانه کامیون سازی در مشگین شهر در تابستان سالجاری ، آغاز فاز دوم کارخانه آرتاویل تایر ، توسعه واحدهای دامداری و واگذاری واحدهای تولیدی راکد در استان را از جمله اقدامات مهم در راستای اقتصاد مقاومتی در استان دانست .
بهنام جو به برنامه ریزی های انجام گرفته در خصوص رونق گردشگری و استفاده از ظرفیت خدادادی این استان از جمله آبهای گرم و طبیعت کوهستانی اشاره کرد و گفت: افزایش پیست های اسکی به چهارمورد ، برگزاری جشنواره های زمستانی ، استقرار پزشک آبدرمانی و صدور مجوز چندین هتل پنج ستاره در راستای رونق اقتصاد گردشگری در استان انجام شده است .
معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهوری نیز اظهارکرد: استانداران و مدیران ما در استان ها بواسطه اقتصاد مقاومتی با ظرفیت های قانونی بیشتری در خدمت سرمایه گذاری و صدور مجوز برای سرمایه گذاران در زمینه های مختلف تولیدی و اشتغال هستند .
سعید شیرکوند افزود: در کنار دادن اختیارات بیشتر به استانداران در مواردی که کارها با مشکلات جدی مواجه شوند آماده پیگیری و رفع آنها با تمام توان در مرکز هستیم .
او همچنین با اشاره به حوادث طبیعی در روزهای پایانی سال گذشته و اوایل امسال در تعدادی از استان ها گفت: اینگونه اتفاقات دارای 2 پیامد منفی و مثبت هستند یا باعث دلسردی و افسردگی مردم و مسئولان می شوند و یا برعکس انگیزه این ملت را برای کار و تلاش و اتحاد بیشتر برای برداشتن مشکلات و ساختن هرچه بهتر کشور دو چندان می کنند .
معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه مردم ما در 40 سال گذشته ثابت کرده اند که مشکلات پیش آمده را به فرصت های خوب برای سازندگی و رفع مشکلات تبدیل می کنند، گفت: بی شک شاهد تلاش و جدیت همگانی برای پیشرفت کشورمان درپی این حوادث خواهیم بود .
شیرکوند ، همچنین از بانک ها به عنوان بخش تاثیرگذاری از اقتصاد و تولید کشور یاد کرد و افزود: باید با ارائه راهکارهای مناسب این منابع را در انجام بیش از پیش خدمات به تولید یاری دهیم .
او از مدیران اجرایی خواست امسال با تلاش بیشتر 2 گام در مقایسه با عملکرد پارسال جلوتر باشند و در پایان سال به گونه ای باشد که رضایت خاطر خدا، مردم و مقام معظم رهبری را در ارتباط با تولید و اشتغال جلب کرده باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار