رییس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش اصفهان:برنامه های فرهنگی و هنری باید جزء برنامه های رسمی و روزمره مدارس قرار گیرد

اصفهان (پانا) - رییس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری گفت:برنامه های فرهنگی و هنری در مدارس از حاشیه باید به متن برگردد و جزء برنامه های رسمی و روزمره مدارس قرار گیرد تا بتوان با افزایش سرمایه های فرهنگی دانش آموز به افزایش اقتدار و عزت نفس، کاهش آسیب های اجتماعی، ایجاد روحیه شادی و نشاط در مدارس کمک کرد.

کد مطلب: ۹۱۰۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
رییس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش اصفهان:برنامه های فرهنگی و هنری  باید جزء برنامه های رسمی و روزمره مدارس قرار گیرد

مرتضی شکری با اشاره به ساحت های توسعه کشور گفت: حرکت مطلوب و دستیابی قطعی به توسعه همه جانبه ، نیازمند استقرار زیر ساخت هایی است که از اصلی ترین زیرساخت ها ، توسعه فرهنگی است و از مهمترین ابزار توسعه فرهنگی آموزش و پرورش هر کشور می باشد.
رییس اداره فرهنگی و هنری به تعامل فرهنگ و آموزش و پرورش با یکدیگر اشاره کرد و افزود: انتقال میراث فرهنگی و کمک به درک و فهم فرهنگ جامعه از وظایف آموزش و پرورش در توسعه فرهنگی است و تعلیم و تربیت از هر منظر که مورد بحث قرار گیرد در کانون تعالی فرهنگی است.هم در انتقال میراث فرهنگی و هم در رشد، توسعه و تعالی جامعه .در توسعه اقتصادی آموزش و پرورش ، هدف نیست بلکه نقش وسیله را دارد اما در توسعه فرهنگی ، قلب و هدف اساس توسعه جامعه ، آموزش و پرورش می باشد و چه زیانبار است کم توجه ای به این زیرساخت توسعه و بدتر از ان عدم توجه به نیازهای فرهنگی و هنری دانش آموز.
وی گفت: در حال حاضر نظام آموزش و پرورش از طریق برنامه های درسی و برگزاری برنامه و مسابقات فرهنگی و هنری در تلاش است به نیازهای فرهنگی دانش آموزان پاسخ دهد.
رییس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت : از دستگاه های متولی و مدعی فرهنگ و هنر استدعا دارم برای کمک به رشد ، تعالی و پرورش استعدادهای بی نهایت هنری و فرهنگی دانش آموزان به کمک آموزش و پرورش آمده کهبا دست خالی این چراغ پر فروغ را روشن نگه داشته ایم.
ایشان دانش آموزان حاضر در مسابقات را مورد خطاب قرار داد و گفت: از شما دانش آموزان عزیز و خانواده محترمتان ضمن تشکر و قدردانی از حضور و ادامه راه می خواهم ضمن رقابت ها در سنوات تحصیل به تلمذ در مکتب استاتید و کلاس های مختلف به آموزش مهارتها تا رسیدن به نقطه کمال و قرب الهی بپردازید.
مرتضی شکری به آمار و ارقام جشنواره اشاره کرد و گفت: جشنواره سی و هفتم در استان اصفهان در سال تحصیلی 97 - 98 با ثبت 935812 نفر دانش آموز در سامانه همگام رکوردی بی نظیر زد و دانش آموزان در سطوح مدرسه و منطقه در بیش از 80 رشته هنری، فرهنگی، نمایشی، آوایی، رسانه و فضای مجازی، هنرهای دستی و تجسمی ، ادبی و پژوهشی به رقابت پرداختن که حاصل و عصاره آن از چهارم تا چهاردهم اردیبهشت در مرحله استانی جلوه می نماید.
وی در ادامه اظهار داشت: دبیرخانه استانی مسابقات مفتخر به دریافت آثار و داوری بیش از 160 گروه نمایش ، 240 گروه سرود ، 600 اثر ادبی شعر و داستان و نقد ادبی ، 180 مقاله پژوهشی ، 450 اثر در رسانه و فضای مجازی ، 70 نقالی و بیش از 2000 اثر از هنرهای دستی و تجسمی ، 800 اثر در تکنوازی و... که در مرحله غیر حضور داوری شده است و برترین ها در مرحله حضوری شامل 21 نمایش عروسکی ، 43 اثر نمایش صحنه ای ، 16 اثر نمایشنامه خوانی ، 72 گروه سرود ، 77 شاعر ، 76 داستان ، 30مقاله پژوهشی ، 34 نقال ، 186 هنرمند دستی و تجسمی کار ، 150مشاعره ، 160کتابخوان با همراهی و هدایت های بیش از 45 داور و پیشکسوت هنری ادبی حضور خواهند داشت.
رییس اداره فرهنگی و هنری آموز ش و پرورش استان اصفهان در پایان گفت: از دیگر برنامه های امروز در دومین سال متوالی تجلیل از چهره های ماندگار هنری و فرهنگی است که جزء افتخارات آموزش و پرورش و هنراستان اصفهان می باشند که از هفت چهره هنری آقایان محمد ملک مسعودی، مصطفی بطلانی، مصطفی آتشکاری ، مهدی شهداد ، عباس بهنیا، ابوالوفا حسینی و محسن قامت تجلیل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار