مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست روسای ادارات مشارکت های مردمی آموزش و پرورش سراسر کشور خبر داد:

تحصیل بیش از ۱۷۹ هزار دانش آموز استان در مدارس و مراکز غیردولتی

مشهد (پانا) - نشست هم اندیشی و توجیهی روسای ادارات مشارکت های مردمی استان های سراسر کشور با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و برخی از مسئولین ستادی وزارت آموزش و پرورش به میزبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد در کانون فرهنگی فارابی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۰۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل بیش از ۱۷۹ هزار دانش آموز استان در مدارس و مراکز غیردولتی

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان گفت: تکلیف و رسالت ما در دستگاه تعلیم و تربیت اجرای سند تحول بنیادین است و این مهم، اولویت وزارت آموزش و پرورش است و در این زمینه گام های بسیار خوبی برداشته شده و در این زمینه معیارهایی وجود دارد که نشان می دهد ما در حوزه اجرای سند تحول بنیادین موفق عمل کرده ایم.

وی ادامه داد: اولین شاخص در این زمینه توسعه میزان مشارکت ها است و افزایش مشارکت های درون و برون سازمانی یکی از موارد اجرای سند تحول بنیادین است‌. دومین شاخص در این زمینه تفویض اختیار است و هرچه میزان این اختیارات از حوزه وزارتی به استان ها و استان ها به مناطق بیشتر باشد بر تحقق اهداف این سند تاثیرگذار خواهد بود. سومین شاخص مدرسه محوری است و کلیه فعالیت ها و برنامه ها باید در مدرسه اتفاق افتد و ارتقاء جایگاه مدرسه به تحقق سند تحول بنیادین کمک خواهد کرد و بطورکلی هرچقدر در این سه شاخص و معیار بیشتر اهتمام بورزیم یعنی به اجرای سند تحول بنیادین کمک کرده ایم.

خدابنده تصریح کرد: اداره مشارکت های مردمی آموزش و پرورش شاخص و معیار اول را توسعه خواهد داد و مدارس غیردولتی بخشی از بار تعلیم و تربیت را بر دوش می کشند و یقینا این مدارس فعالیت های آموزشی و پژوهشی را به مراتب بهتر از مدارس عادی انجام می دهند که جای تقدیر دارد و این موضوع نشان می دهد در حوزه های مختلف مدارس غیردولتی فعالیت های بسیار خوبی انجام گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر عدالت آموزشی حکم می کند که برای بازماندگان از تحصیل کاری انجام دهیم و مدارس آموزش از راه دور بستر مناسبی است برای ادامه تحصیل کسانی که نتوانستند در موعد مقرر و عادی به تحصیل بپردازند و امید داریم با توسعه کمی و کیفی مراکز و مدارس آموزش از راه دور، دانش آموزان بازمانده از تحصیل بیشتری جذب کنیم.
وی افزود: در استان خراسان رضوی یک هزار و ۲۲۰ مدرسه غیردولتی داریم که قریب به ۱۷۹ هزار دانش آموز در این مدارس در حال تحصیل هستند و میزان این دانش آموزان نسبت به دو سال گذشته ۶۳ درصد رشد داشته است.

خدابنده در پایان گفت: در استان خراسان رضوی ۲۰۴ مدرسه آموزش از راه دور داریم و خوشبختانه همه مناطق ۴۸ گانه آموزش و پرورش استان از این مدارس برخوردار می باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار