با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد:

نشست هم اندیشی روسای ادارات مشارکت های مردمی آموزش و پرورش سراسر کشور

مشهد (پانا) - نشست هم اندیشی و توجیهی روسای ادارات مشارکت های مردمی استان های سراسر کشور با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و برخی از مسئولین ستادی وزارت آموزش و پرورش به میزبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد در کانون فرهنگی فارابی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۰۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد
نشست هم اندیشی روسای ادارات مشارکت های مردمی آموزش و پرورش سراسر کشور

مجتبی زینی وند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: مهمترین هدف برگزاری چنین نشست هایی پایش برنامه ها، بررسی و تبیین سیاست های استراتژیک سالانه و تبادل تجربیات و بیان نقاط ضعف و قوت این برنامه ها در نقاط مختلف کشور است

وی افزود: سال گذشته خوشبختانه اکثر مدارس غیردولتی کشور الگوی شهریه را رعایت کردند و شهریه را براساس آیین نامه ها و ضوابط دریافت کردند که جای تقدیر دارد.

زینی وند خاطرنشان کرد: نظارت بر شهریه مدارس و مراکز غیردولتی بسیار مهم است چون هم حق و حقوق و منافع مردم ملاک است و هم حق و حقوق سرمایه گذار، پس این مقوله امری بسیار حساس و ظریف است که باید در آن نظارت جدی وجود داشته باشد.

وی در پایان گفت: تا پایان اردیبهشت ماه اطلاعات کلیه مدارس و مراکز پیش دبستانی غیردولتی کشور باید در سامانه مشارکت ها ثبت گردند.

قابل ذکر است در ابتدای این همایش محمد محسن بیگی مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: مجموعه مدارس و مراکز غیردولتی بار سنگینی را از دوش دولت برمی دارند و به ارتقاء مدرسه محوری کمک می کنند.

وی افزود: در آموزش و پرورش ایران و کلیه کشورهای دنیا استفاده از ظرفیت ها و مشارکت های مردمی در امر تعلیم و تربیت امری ضروری و اجتناب پذیر است و این مهم مورد تاکید اکثر نخبگان جامعه قرار دارد.

محسن بیگی تاکید کرد: اهمیت و جایگاه مدارس و مراکز غیردولتی بر هیچ کس پوشیده نیست و ما در حوزه سازمانی نقش هدایت، حمایت و نظارت بر آن ها را برعهده داریم که در این بین تعامل با مدیران کل آموزش و پرورش استان ها بسیار مهم است و ارتباط سازمان یافته بین حوزه ادارات مشارکت ها و مدیران کل بسیار حائز اهمیت است و این ارتباط و تعامل موجب می شود تا برنامه ها و فعالیت های این حوزه بهتر انجام گیرد.

در ادامه گودرز شاهمرادی مدیرکل مدارس آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش گفت: در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی برنامه محوری نهادینه شده و کارها کاملا به شکل برنامه ای انجام می شود و از حالت سنتی کاملا خارج شده است.

وی افزود: برنامه ها محور کار ماست و ذکر این نکته بسیار مهم است که لازمه حیات مدارس آموزش از راه دور، الکترونیکی شدن است و مدارسی که در زمینه آموزش الکترونیکی ورود پیدا نکنند به تدریج از گردونه مدارس خارج می شوند و دراین زمینه حتما باید آموزش الکترونیکی را جدی بگیریم.

شاهمرادی تاکید کرد: توسعه مدارس در سراسر کشور باید ادامه یابد و بنا داریم قریب به ۲۰۰ مدرسه را در سطح کشور توسعه دهیم و مدارس جدید حتما باید دارای شاخص های الکترونیکی، فناوری و مالی باشند تا بتوانند وارد گردونه این نوع مدارس شوند.

در خاتمه رسول پاپایی مدیرکل امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش ضمن ارائه گزارش اجمالی در زمینه حوزه کاری اش گفت: همپوشانی بسیار خوبی در ادارات این حوزه در سازمان صورت گرفته که درکسب توفیقات بسیار تاثیرگزار است.

پاپایی در ادامه تعامل با حوزه های اقتصادی و حتی اتاق اصناف جهت استفاده از فرصت های سرمایه گذاری، کیفی سازی دستور جلسات و تصویب مصوبات کیفی و اجرایی مناسب، انجام کلیه برنامه ها و فعالیت های این حوزه براساس سند تحول بنیادین و تمرکز بر ده برنامه اصلی این حوزه که شامل هشت برنامه در زیرنظام راهبری و مدیریت، یک برنامه در زیرنظام پژوهش و یک برنامه در زیرنظام فضا و تجهیزات است را از مهمترین مواردی دانست که در حال اجراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار