وجود ۲۰ روستای هدف گردشگری در استان همدان

همدان (پانا) - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان همدان از وجود ۲۰ روستای هدف گردشگری با ۳۰ خانه بوم‌گردی در استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۰۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
وجود ۲۰ روستای هدف گردشگری در استان همدان

به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، محمد حرمتی در کارگروه گردشگری شهرستان، تعداد گردشگران مقیم در خانه‌های بوم‌گردی همدان در نوروز ٩٨ را ٢ هزار و ٨١٩ نفر دانست و اظهار داشت: در شهرستان همدان یک‌هزار و ٦٢٥ نفر مقیم در این اماکن بودند که شاهد رشد ٧٣ درصدی این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

او تعداد مسافران اسکان داده شده در تأسیسات اقامتی را ١٦٨ هزار و ١٨١ نفر دانست و افزود: میزان اقامت گردشگران خارجی نیز در این اماکن ٥٦٥ نفر بوده که ١١٣ دردصت افزایش داده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان همدان گفت: بیشترین میزان بازدید گردشگران به ترتیب از آرامگاه بوعلی، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه، برج قربان و گنبد علویان به ثبت رسید.

او در خصوص چگونگی استفاده گردشگران از وسایل نقلیه برای سفر به همدان نیز بیان کرد: ٩٢ درصد از وسیله نقلیه شخصی، ٦ درصد از وسیله نقلیه عمومی و اتوبوس و ٢.٥ درصد نیز از هواپیما برای سفر به همدان استفاده کردند.

حرمتی ٣٢ درصد مقصد نهایی مسافران را همدان دانست و اظهار داشت: ٤٣ درصد گردشگران نیز از هتل‌ها و مهمان پذیرها استفاده کردند و ٨٣ درصد گردشگران نیز به منظور تفریح و سرگرمی در همدان حضو یافتند.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز بیان کرد: باید در این جلسات آسیب‌شناسی برای تصمیمات آینده نیز انجام شود؛ گردشگرانی که وارد همدان شدند، تبلیغاتی در مبداء برای آن ها نداشتیم و خودشان همدن را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کردند.

حسین قراباغی با تأکید بر این که تبلیغات در مبدا در هیچ کجای کشور نداشتیم، افزود: اعتبار به این منظور در بودجه ٩٨ شهرداری همدان دیده شده است؛ با تبلیغات در مبدا می‌توانیم ورود گردشگر بیشتری را در همدان شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار