مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

برنامه محوری اهداف سندتحول بنیادین آموزش و پرورش را محقق می کند

ارومیه (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: برنامه محوری آموزش و پرورش برای تحقق چشم انداز تعیین شده در سند تحول بنیادین ضروریست.

کد مطلب: ۹۱۰۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
برنامه محوری اهداف سندتحول بنیادین آموزش و پرورش را محقق می کند

نشست علمی تخصصی اعضای شورای معاونین و روسای ادارات اداره کل آموزش و پرورش استان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در محل سالن اندیشه این اداره کل برگزار شد.

ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه با اشاره به تحصیل بیش از 594هزار دانش آموز در 5هزار مدرسه استان اظهار داشت: سیاست کلی آموزش و پرورش استان در سال 98، آموزش و پرورش منسجم و برنامه محور می شود.

محمدی افزود: استراتژی اساسی آموزش و پرورش در سالجاری تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی با تاکید بر اینکه تحقق برنامه های تدوین شده برمبنای افق آینده ارزیابی خواهد شد؛ افزود: اهتمام بر اجرای سیاست مدرسه محوری با اولویت طرح تدبیر در دوره ابتدائی و طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی در دوره متوسطه در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: سالجاری، انضباط اداری با تاکید بر نهادینه کردن اخلاق و اخلاق مداری در کلیه امور مورد تاکید خواهد بود.

محمدی با تاکید بر لزوم توانمند سازی و بهسازی منابع انسانی ادامه داد: توسعه و ترویج فعالیتهای گروهی در بین دانش آموزان به جای فعالیتهای فردی با رویکرد تربیت فرهنگی و اجتماعی باید پیگیری شود.

وی با اذعان بر لزوم شاداب سازی مدارس بر توسعه فعالیتهای ورزشی و افزایش تحرک در بین دانش آموزان تاکید کرد.

این مقام مسئول، ساماندهی وضعیت املاک آموزش و پرورش استان را یکی دیگر از سیاستهای اصلی این مجموعه در سالجاری عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بر لزوم بهبود شاخص سواد در استان با اولویت جذب اولیا بی سواد تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار