مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی

742 اثر به دبیرخانه مدرسه صالح در آذربایجان غربی ارسال شد

ارومیه (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: 742 اثر توسط آموزگاران، دبیران، هنر آموزان، مشاوران، مدیران معاونان، دانشجویان، معلمان و دانش آموزان دوره دوم متوسطه به دبیرخانه مدرسه صالح در استان ارسال شده است.

کد مطلب: ۹۱۰۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
742 اثر به دبیرخانه مدرسه صالح در آذربایجان غربی ارسال شد

ابراهیم محمدی در نشست علمی تخصصی مدرسه صالح با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: این جشنواره فرهنگی، علمی و آموزشی بوده و از بین 742 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره، در گروه بررسی محتوای آموزشی و پرورشی اداره کل، آثار ارزیابی و صاحبان پنج اثر برتر مشخص شدند.

وی با بیان اینکه مبانی نظری و زیرساخت های این مدرسه قابل بررسی است اضافه کرد: جشنواره مدرسه صالح براساس نیازها و اهداف برنامه ریزی و در استان تعریف شد.

محمدی گفت: از اهداف آن می توان به آشنایی با مبانی، ویژگی ها، مسائل و مشکلات پیش رو در تحقق این مدارس، آشنایی با پیش نیازها و بسترهای لازم در تحقق مدرسه صالح و آشنایی با فرصت ها و دستاوردهای این مدرسه اشاره کرد.

وی بیان کرد: محورهای جشنواره، مقاله نویسی، داستان کوتاه، خاطره نویسی، ایده پردازی و پیام کوتاه تربیتی بوده و با مشارکت آموزگاران، دبیران، هنر آموزان، مشاوران، مدیران معاونان، دانشجویان، معلمان و دانش آموزان دوره دوم متوسطه از آذرماه سال 97 آغاز و اجرایی شد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه مدرسه صالح دارای ویژگی هایی است اظهار داشت: اصلاح نظام تعلیم و تربیت نیازمند یک چرخش تحول آفرین و باز تعریف است که این چرخش ها در سند تحول گنجانده شده اند.

وی با اشاره به اینکه اجرایی شدن سند تحول برنامه استراتژیک‌ این نهاد می باشد و همه در راستای تحقق آن تلاش می کنند افزود: اجرای سند تحول بنیادین آغازی شتابزده داشت و این باعث شد تا یک عدم تعادل در حوزه تعلیم و تربیت رخ دهد؛ اماهم اکنون بعد از گذشت هفت سال از اجرای سند، فرهنگ مطلوبی در جامعه در این زمینه نهادینه شده است.

وی اضافه ‌کرد: تعلیم و تربیت رسمی و عمومی کشور بر عهده آموزش و پرورش است و این نهاد مصمم است تا با تعامل خانواده، رسانه ها و مدارس دانش آموزان را در یک دوره 12 ساله بر اساس شایستگی ها به مراتبی از حیات طیبه در ابعاد مختلف برساند و این نیازمند نظامی فراگیر و عادلانه و شایسته است.

محمدی با بیان اینکه مدرسه و واحد های آموزشی مهمترین مکان و مناسب برای تحقق و دست یابی دانش آموزان به اهداف نهایی تعلیم و تربیت و حیات طیبه است افزود: مدرسه کانون اصلی نظام تعلیم و تربیت است که قانونمند و هدفمند در مسیر تحقق اهداف سند تحول گام برمی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار