معلمان آذربایجان شرقی در قالب نیروهای جهادی به مناطق سیل زده اعزام می شوند

طرح" هر دانش آموزی یک دفتر و خودکار" تا بازارچه خیریه دانش آموزان استان به نفع سیل زدگان

تبریز (پانا) – معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از تشکیل گروه جهادی تعلیم و تربیت برای اعزام معلمان و مشاوران به مناطق سیل زده برای جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان این مناطق خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۰۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
معلمان آذربایجان شرقی در قالب نیروهای جهادی به مناطق سیل زده اعزام می شوند

طاهر علمی در نشست راهبری حمایت و پشتیبانی از سیل زدگان استان خوزستان در سالن اجلاس تالار معلم تبریز با اشاره به حدیث امام صادق (ع) بیان کرد: سه خصلت همت کم، کم تجربگی و ضعف در تصمیم گیری انسان ارا از سربلندی باز می دارندف بنابراین بلند همتی یکی از صفات با ارزش برای همه انسان هاست.

وی در ادامه با اشاره به گستردگی سیل اخیر در کشور گفت: بنابر اعلام مسئولین آموزش و پرورش خوزستان، 106 باب مدرسه در جریان سیل به طور 100 درصد تخریب شده و در حال حاضر هزارن دانش آموز در این مناطق بدون مدرسه هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: میزان خسارت های روحی و روانی وارد شده بر مردم سیل زده و به خصوص دانش آموزان خیلی بیش تر از خسارت های مادی است و بر ما وظیفه است تا به یاری هموطنان خود در این مناطق بشتابیم.

جمع آوری 200 میلیون تومان کمک نقدی در مدارس استان تاکنون

علمی در ادامه انتخاب آذربایجان شرقی به عنوان معین آموزش و پرورش خوزستان را یادآور شد و گفت: با ایجاد کمپین کمک به مناطق سیل زده خوزستان و اجرای طرح سیل مهربانی همکلاسی ها در استان به یاری هموطنان سیل زده به خصوص دانش آموزان خوزستان شتافته ایم.

وی افزود: تا کنون به همت دانش آموزان و اولیاء محترم بیش از 200 میلیون تومان کمک نقدی جمع آوری شده و کمک های غیرنقدی که در محل سازمان دانش آموزی بسته بندی می شود به زودی در قالب کاروان به این منطقه ارسال خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اختصاص بخشی از حقوق شورای معاونین آموزش و پرورش استان به دانش آموزان خوزستان را یادآور شد و گفت: معلمان به عنوان الگو برای دانش آموزان وقتی در صف مقدم کمک به مناطق سیل زده باشند بدون شک دانش آموزان نیز در این کار خیر پیش قدم خواهند شد و این امر خداپسندانه در کل جامعه ترویج خواهد شد و جریان سازی خواهد شد.

علمی گفت: پس از برطرف شدن بحران اولیه در خوزستان و در صورت اعلام نیاز آموزش و پرورش این منطقه، معلمان استان جهت رفع عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان و همچنین کار تعمیرات مدارس در ایام تابستان اعلام آمادگی کرده اند که در قالب تیم جهادی به این مناطق اعزام خواهند شد.

تشکیل کمپین بانوان فرهنگی استان جهت حمایت از دانش آموزان مناطق سیل زده

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در امور بانوان نیز در این جلسه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: کسی که در راه خدا انفاق می کند آثار برکات فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی این اقدام خود را خواهد دید.

طیبه معرفت در ادامه با اشاره به گستردگی خسارات در مناطق سیل زده بیان کرد: در این بلای طبیعی که دانش آموزان و معلمان این مناطق دچار آسیب شده اند بر ما وظیفه است که به یاری آن ها بشتابیم.

وی با اشاره به این که آذربایجان شرقی به عنوان استان معین برای آموزش و پرورش خوزستان انتخاب شده است، گفت: دانش آموزان و اولیاء استان تاکنون کمک های نقدی و غیر نقدی را در مدارس جمع آوری کرده اند که پس از ارسال به سازمان دانش آموزی و بسته بندی در قالب کاروان به خوزستان ارسال می شوند.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در امور بانوان ادامه داد: باید نیاز سنجی های لازم برای ار سال کمک های مناسب به این مناطق صورت گیرد و کمک های نقدی در این راستا بیشتر می تواند راهگشا باشد.

معرفت افزود: دانش آموزان، معلمان و اولیاء می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 0110102503002 مرکز نیکوکاری تربیت استان نزد بانک صادرات شعبه ابوریحان و یا کارت مجازی مرکز 6037691980014195 واریز کنند.

وی از تشکیل کمپین بانوان فرهنگی استان و راه اندازی کانال تلگرامی به منظور حمایت و پشتیبانی از دانش آموزان و معلمان منطقه خوزستان خبر داد و گفت: تاکنون تعدادی از معلمان و مشاوران برای حضور در مناطق سیل زده خوزستان جهت جبران عقب افتادگی تحصیلی دانش آموزان و همچنین مشاوره های روان شناسی اعلام آمادگی کرده اند.

تامین لوازم مورد نیاز دانش آموزان با نیازهای ویژه خوزستان و لرستان

مریم خوشبخت رییس آموزش و پرورش استثنایی استان نیز در این جلسه گفت: با توجه به این که دانش آموزان با نیازهای ویژه، لوازم خاصی چون ویلچر، واکر و.... نیاز دارند با همکاری انجمن همیار در استان این لوازم خریداری و در اختیار دانش آموزان با نیازهای ویژه خوزستان قرار می گیرد.

در ادامه این جلسه مسئول امور بانوان آموزش و پرورش نواحی پنج گانه تبریز و مدیران و معلمان و پیشکسوتان حاضر به بیان اقدامات انجام یافته و ایده های خود در نحوه کمک به مناطق سیل زده پرداختند.

به گفته مدیران و معلمان حاضر در جلسه، اجرای طرح" هر دانش آموز، یک دفتر و یک خودکار"، برپایی بازارچه خیریه دانش آموزی و فروش صنایع دستی و هنری دانش آموزان به نفع دانش آموزان مناطق سیل زده از مهم ترین کارهای انجام یافته در مدارس استان بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار