معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:افق مرکز مشاوره و مرکز اختلالات بالاتر از افق آموزش و پرورش معمولی است

اصفهان (پانا) - آئین افتتاحیه مرکز مشاوره آموزش و پرورش پیربکران با حضور معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان انجام شد.

کد مطلب: ۹۱۰۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:افق مرکز مشاوره و مرکز اختلالات بالاتر از افق آموزش و پرورش معمولی است

مهدی اسماعیلی معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در آئین افتتاحیه مرکز مشاوره با اشاره به سوره عصر گفت:سوره عصر سوره عجیبی است که با تعداد کم آیات مفسرین هم برداشت زیاد از این سوره دارند. کلید واژه عمل صالح کلید واژه مهمی است خداوند 2 کار از ما خواسته است: آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ، یعنی ایمان آورید و کار صالح انجام دهید. در سوره ملک خدا می گوید: ما شما را مورد آزمایش قرار می دهیم تا ببینیم چه کسی بهترین عمل را انجام می دهد. کار درست باید انجام شود و بهترین کار برای رسیدن به مراتب بالاتر است.

وی درباره مرکز مشاوره گفت: بچه هایی که به مرکز مشاوره یا مرکز اختلالات مراجعه می کنند، نزد خدا مقرب تر هستند چون هر که مقرب تر است جام بلا بیشترش می دهند. خدا گاهی سختی هایی را نصیب انسان می کند که این دلیل بر دوست داشتن خدا است. شما با کسانی طرف هستید که مقربین خدا هستند و حتما خدمت به این افراد جایگاه ویژه ای خواهد داشت. انشاء ا... مردم بتوانند از خدمات کیفی و خوب شما با اعتمادی که به آموزش و پرورش دارند، استفاده کنند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: طرح نماد، طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و مجموعه مشاوره این طرح ملی را هدایت می کند. معلم، مدیر و اولیا در این طرح می توانند وارد شوند و مشکل را مطرح کنند. این مشکل در سطح بندی، چک می شود. مرکز مشاوره با توجه به علائم راهکار مربوطه را ارائه می دهد و امیدواریم چالش ها و مشکلات حل شود.

اسماعیلی در پایان اذعان داشت: افق مرکز مشاوره و مرکز اختلالات بالاتر از افق آموزش و پرورش معمولی است چون نیروهای مشاوره در کنار همکاران آموزش و پرورش هستند. مرکز مشاوره یعنی بیرون افتادن از مسیر روزمرگی و دیدگاهی جدید به آموزش و پرورش که این نگاه، نگاهی درست است.

گفتنی است ابطحی کارشناس مسئول اداره مشاوره تربیتی، مهدیه مدیر مرکز مشاوره اداره کل و معاونین و کارشناسان اداره آموزش و پرورش پیربکران در این مراسم افتتاحیه حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار