مدیرکل فرهنگی، هنری وزارت آموزش و پرورش: مسابقات فرهنگی هنری نمود عینی ساحت زیباشناختی سند تحول بنیادین است

مشهد (پانا)- مدیر کل فرهنگی وهنری وزارت آموزش و پرورش برگزاری متمرکز جشنواره فرهنگی و هنری در خراسان رضوی را نشان از سرمایه‌گذاری خوب آموزش و پرورش این استان در حوزه فرهنگ و هنر دانست.

کد مطلب: ۹۱۰۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل فرهنگی، هنری وزارت آموزش و پرورش: مسابقات فرهنگی هنری نمود عینی ساحت زیباشناختی سند تحول بنیادین است

علی رمضانی در حاشیه بازدید از جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان دختر خراسان رضوی در مشهد گفت: اعتقاد ما بر این است مسابقات فرهنگی هنری نمود عینی ساحت زیباشناختی سند تحول بنیادین است. حضور فعال و شاداب دانش آموزان در مسابقات فرهنگی هنری مرحله استانی و مرحله کشوری نشان می‌دهد که این مسابقات جایگاه خود را در بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان پیدا کرده است.

وی افزود: برگزاری متمرکز جشنواره فرهنگی و هنری در خراسان رضوی نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری خوبی در این استان انجام شده است علی رغم تمام تنگناهای مالی و اقتصادی که آموزش و پرورش با آن مواجه است ما شاهد این هستیم که این جشنواره در خراسان رضوی به صورت متمرکز برگزار شده است.

وی گفت: حضور فعال و پر رنگ همکارانمان در حوزه معاونت پرورشی این نوید را به دانش آموزان و خانواده آنها می دهد که با آموزش نیروی انسانی به سرمایه‌گذاری در این بخش بتوانیم دانش آموزان خوبی برای آینده این کشور تربیت کنیم .

رمضانی اظهار کرد: در ۳۶ دوره گذشته جشنواره مسابقات فرهنگی و هنری کشور خراسان رضوی همیشه جزء سه استان برتر کشور بوده است در بعضی از حوزه ها از جمله سرود تئاتر و بعضی از حوزه‌های هنرهای دستی تجسمی خراسان رضوی همیشه رتبه اول کشور را داشته است واز خیلی از استان ها جلوتر است و این نشان از فرهنگ غنی و اصیل این استان است، تاریخ و تمدن استان خراسان رضوی و پرورش انسان های توانمند در حوزه های شعر و ادبیات علی الخصوص شاعران بلند آوازه ایران چون فردوسی بزرگ، مولانا و عطار در این سرزمین نشان از غنای فرهنگ و ادب خراسان است
مدیرکل فرهنگی هنری اردوگاه ها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ظرفیت بالقوه زیادی در دانش آموزان خراسان رضوی در حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد و نیاز است وزارت آموزش و پرورش سرمایه گذاری بیشتری برای دانش آموزان خراسان رضوی داشته باشد تا استعداد این دانش آموزان شکوفا شده و این ظرفیت بالفعل شود حتی خراسان رضوی می تواند به عنوان استان معین برنامه های فرهنگی هنری در بعضی از رشته ها برای کشور باشد

وی گفت: روزی اکثر بازیگران تلویزیون،هنرمندان صدا و سیما، مطبوعات و عزیزانی که در حوزه خبر یا هنرهای تجسمی فعالیت داشتند است نقطه آغاز و رشد کار خود را کانون های فرهنگی و تربیتی عنوان می کردند. متاسفانه آموزش و پرورش در حوزه کانون ها غفلت هایی داشته است. اما ما دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری را در کانونهای فرهنگی تربیتی مستقر کرده ایم. انشالله انجمن‌های کانونهای فرهنگی تربیتی گسترش پیدا خواهد کرد محتوای انجمن آن نوشته شده است دانش‌آموزان نخبه به عنوان اساتید و مدرس در کانون هاحضور پیدا می کنند و اگر بتوانیم این فعالیت ها را در کانون ها توسعه دهیم یااستقبال خانواده‌ها و دانش‌آموزان از کانون ها زیاد خواهد شد.

وی افزود: اما ما از ظرفیتی که در اجتماع برای دانش‌آموزان فراهم شده است استقبال می کنیم که دانش آموزان در کنار مدرسه و کانون‌های فرهنگی و هنری استفاده کنند، اما این نیازمند هماهنگی سیاست های فرهنگی ما با بخش خصوصی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار