دبیر خانه کارگر تشکیلات تبریز:

وجود 13 شرکت بحرانی در آذربایجان شرقی

تبریز(پانا)_ کریم صادقزاده در جمع خبرنگاران گفت: تعداد شرکت های بحرانی استان از 220 واحد در آغاز به کار دولت یازدهم، به 13 مورد در حال حاضر کاهش یافته است.

کد مطلب: ۹۱۰۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
وجود 13 شرکت بحرانی در آذربایجان شرقی

آذربایجان شرقی با دارا بودن 45 هزار واحد کارگاهی دارای کد تامین اجتماعی و 680 هزار کارگر بیمه شده، یکی از صنعتی ترین استان های کشور است.
وی افزود: تعداد شرکت های بحرانی استان از 220 واحد در آغاز به کار دولت یازدهم، به 13 مورد در حال حاضر کاهش یافته است و نرخ بیکاری در آذربایجان شرقی حدود 11 درصد است؛ 85 درصد کارگران کشور، قراردادی هستند.
صادقزاده ادامه داد: در آستانه انتخابات مجلس، انتظار کارگران از نمایندگان مجلس، رای دادن به طرح های مربوط به جامعه کارگری به نفع کارگران است.
وی خاطرنشان شد: اگر دولت می خواهد به سازمان تامین اجتماعی کمک کند، به جای واگذاری شرکت های شستا و دست درازی با اموال این سازمان، بدهی هایش به تامین اجتماعی را بپردازد.
صادقزاده بیان کرد: انتظار داریم دولت بساط سازمان خصوصی سازی را برچیند چرا که هیچ کس از خصوصی سازی ها، راضی نیست.
صادقزاده عنوان کرد: دولت به جای ایجاد کارخانجات جدید، بهتر است مشکلات واحدهای تولیدی موجود را برطرف سازد تا با تمام ظرفیت فعالیت کنند.
وی افزود: وجود صنایع بزرگی از جمله پتروشیمی و تراکتورسازی از افتخارات استان است.
دبیرخانه ی کارگر گفت: تنش کارگری در آذربایجان شرقی بسیار کمتر از استان های دیگر است و دولت باید به تشکلات کارگری نظارت داشته باشد، نه دخالت.
صادقزاده افزود: هفته کارگر نباید شکل و بوی دولتی بگیرد. خانه کارگر در تلاش است از دولتی شدن هفته کارگر فاصله بگیرد و موفقیت هایی در این زمینه هم داشته است.
وی ادامه داد: ۳۶ شهرک صنعتی، ۱۷ ناحیه صنعتی فعال، ۱ شهرک خارجی و ۴۰ هزار کارگاه خوددار مشغول به فعالیت هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار