مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی: پرداخت ۱۲۲ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های تعاونی‌ها

بیرجند(پانا) ـ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به مناسبت گرامیداشت هفته کاروکارگروپرداخت ۱۲۲ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های تعاونی‌هاخبردادوافزود: ۲۲ واحد تولیدی در استان دارای حقوق معوقه کارگران و مشکلات مالی هستند.

کد مطلب: ۹۱۰۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی: پرداخت ۱۲۲ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های تعاونی‌ها

عباس رکنی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار کرد: به مناسبت این هفته ۱۰ پروژه تولیدی و خدماتی با اعتبار ۲ میلیارد تومان در استان افتتاح می‌شود.

اوبه دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته اشاره کرد و افزود: برپایی ایستگاه سنجش سلامت کارگران، افتتاح مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه، غبار روبی گلزار شهدا، گردهمایی تشکل‌های کارگری برگزاری جشن خانوادگی و یادواره شهدای کارگر در قاین از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

اودر ادامه با اشاره فعالیت ۸۸۷ تعاونی فعال در استان بیان کرد: با احتساب تعاونی‌های سهام عدالت ۷۷۳ هزار نفر در این تعاونی‌ها عضو هستند.

او ادامه داد: بدون احتساب تعاونی‌های سهام عدالت، ۸۷۹ تعاونی با ۱۱۶ هزار نفر عضو در استان داریم.

او با اشاره به اینکه در سال ۹۷ در استان ۷۷ تعاونی تشکیل شده است، گفت: تشکیل ۳۳ تعاونی در راستای طرح روستا تعاون بوده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به ثبت نام ۱۷۶ تعاونی در سامانه کارا گفت: در این راستا به ۲۸ طرح تعاونی به مبلغ ۱۲۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال با اشتغال ۴۲۷ نفر تسهیلات پرداخت شده است.

رکنی به اجرای طرح کارورزی در استان اشاره کرد و افزود: ۵۷۰ نفر در این طرح شرکت داشته‌اند که ۱۵۱ نفر در واحدها به‌کارگیری شده‌اند.

او بیان کرد: در سال ۹۷ رتبه پنجم کشوری را در اجرای طرح کارورزی داشته‌ایم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با اشاره به مشکلات طرح کارورزی عنوان کرد: تأمین اجتماعی در ابتدای امر در تخصیص اعتبار تعلل داشته و رده سنی که اعلام شده بود از جمله موانع بود که در سال جاری برطرف شده است.

او با اشاره به طرح مهارت آموزی و رتبه دوم استان در اجرای این طرح در سطح کشور ادامه داد: تعهد استان ۵۸۰ مهارت آموز بوده که ۶۲۳ نفر در ۲۵۸ واحد پذیرنده مشغول به کار شده‌اند.

رکنی با بیان اینکه دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان را برگزار خواهیم کرد، گفت: کافه کارآفرینی خوارزمی در استان افتتاح می‌شود.

او آمار تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان را ۲۹۰ تشکل اعلام کرد و افزود: طی سال گذشته ۹ هزار و ۸۰۹ مورد مشاوره تلفنی و حضوری در زمینه روابط کار ارائه شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تعداد دادخواست‌های واصله در زمینه مشکلات روابط کار را طی سال گذشته ۵۱۸ فقره دانست و افزود: ۴۰ درصد آرا پرونده به سازش منجر شده است.

او با بیان اینکه هزار و ۹۳ نفر طی سال گذشته از مقرری بیمه بیکاری استفاده کرده‌اند، گفت: تعداد برقراری مقرری بیمه بیکاری سال گذشته هزار و ۱۲۵ نفر بوده که رشد ۱۵ درصدی نسبت به سال ۹۶ را نشان می‌دهد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نرخ بیکاری در استان را در اسفندماه سال گذشته ۸.۵ درصد اعلام کرد و افزود: این رقم در پایان سال ۹۶ در استان ۱۱.۵ درصد بوده است که سه درصد کاهش نرخ بیکاری را در استان داشته‌ایم.

رکنی نرخ مشارکت اقتصادی در استان را طی سال گذشته ۴۰ درصد اعلام کرد و گفت: این رقم در سال ۹۶ نیز به همین میزان بوده است.

او به اجرای طرح توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان اشاره کرد و بیان داشت: اعتبارات ابلاغی به استان در این زمینه دو هزار و۸۴۲ میلیارد ریال بوده است که ۷۲.۲ درصد این اعتبار جذب شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: در راستای این طرح هزار و ۴۴۸ طرح با مبلغ ۲۰۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداختی داشته‌ایم.

ایجاد ۱۱ هزار و ۸۷۰ فرصت شغلی در سال گذشته

رکنی با اشاره به عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در ثبت فرصت‌های شغلی سامانه ملی رصد عنوان کرد: تعهد استان در این زمینه طی سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۶۶ فرصت شغلی بوده است که ۱۱ هزار و ۷۰۳ فرصت شغلی در این سامانه را ثبت داشته‌ایم.

اوبا اشاره به فعالیت ۱۱ هزار و ۸۷۰ واحد تولید در استان طی سال ۹۷ گفت: از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۵ کارگاه زیر ۱۰ نفر نیرو، هزار و ۷۰ کارگاه بین ۱۱ تا ۵۰ نفر و ۲۸۰ کارگاه بالای ۵۰ نفر نیرو دارد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۲ واحد تولیدی دارای حقوق معوقه کارگران و مشکلات بدهی را داریم، گفت: این تعداد نسبت به واحدهای کل استان رقم بالایی نیست.

به گفته او ۶ واحد تولیدی استان هم که در سال گذشته به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده بود بعد از گرفتن تسهیلات طرح رونق تولید مجدد راه اندازی شد.

رکنی مهم‌ترین علل تعطیلی واحدهای تولید استان را مشکلات صادراتی، نقدینگی، سرمایه در گردش و مشکلات سو مدیریتی اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار