کارگردان فیلم «زغال»:جشنواره جهانی فیلم فجر فرصتی برای دیده شدن آثار متفاوت سینما است

تهران (پانا) - اسماعیل منصف کارگردان فیلم «زغال»، جشنواره جهانی فیلم فجر را فرصت خوبی برای دیده شدن فیلم‌هایی می‌داند که از جنس بدنه سینما نیستند.

کد مطلب: ۹۱۰۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
کارگردان فیلم «زغال»:جشنواره جهانی فیلم فجر فرصتی برای دیده شدن آثار متفاوت سینما است

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، اسماعیل منصف با اشاره به اینکه حضور «زغال» در جشنواره جهانی فیلم فجر اولین حضور جشنواره‌ای این فیلم است، گفت: فیلمبرداری فیلم «زغال» را سال 95 انجام دادیم ولی مراحل پس از تولید به دلایل متعددی بسیار طول کشید.
او ادامه داد: دوست دارم که در ابتدا فیلم را کسانی ببینند که هم‌زبانم هستند و فکر می‌کنم «زغال» بهترین بازخورد خودش را می‌تواند در جشنواره های ایرانی داشته باشد.
منصف با اشاره به اینکه «زغال» تولید مشترک ایران و فرانسه است، گفت: تهیه‌کننده این فیلم فرانسوی است که در حال حاضر روی پخش جهانی فیلم کار می‌کند.
او بابیان اینکه پیش از ساخت فیلم «زغال» کار تدوین فیلم مستند، کوتاه و چند فیلم سینمایی را انجام داده است، بیان کرد: قبلاً تنها به‌عنوان تدوینگر در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور پیدا کرده بودم و اولین بار است که به عنوان کارگردان در این جشنواره هستم.
منصف با تاکید بر مثبت بودن تفکیک جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر گفت: فکر می‌کنم تفکیک شدن این دو بخش اتفاق خوبی است و باعث شده تا رویکرد جهانی جشنواره جدی تر دنبال شود.
این کارگردان جوان در پایان بیان کرد: اگر فیلم من به جشنواره ملی فجر می رفت به خوبی دیده نمی شد زیرا آنجا رویکرد جشنواره به سمت دیگری است و فیلم من در فضای دیگری، بنابراین آن جشنواره نمی‌توانست برایش سکوی پرش باشد درحالی‌که جشنواره جهانی فیلم فجر می‌تواند به سمت فیلم‌هایی برود که از جنس بدنه سینما نیستند و فضاهای دیگری را مدنظر قرار داده‌اند. فقط کاش این جشنواره کمی دیرتر مثلاً در خردادماه برگزار می‌شد.
آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.
سی‌وهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار