مسابقات استانی هنرهای آوایی ویژه دانش‌آموزان دختر مازندران برگزار شد

ساری (پانا) - مسابقات استانی هنرهای آوایی ویژه دانش‌آموزان دختر مازندران در اردوگاه شهدای دانش‌آموز شهرستان ساری برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۰۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات استانی هنرهای آوایی ویژه دانش‌آموزان دختر مازندران برگزار شد

محمد شعبانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران در آیین افتتاحیه جشنواره استانی مسابقات هنرهای آوایی که در اردوگاه دانش آموزی بادله ساری برگزار شد، گفت: ۹۰۰گروه سرود فعّال و سازماندهی شده و حرفه‌ای در سطح مدارس استان فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: نزدیک به ۱۰۰گروه سرود فعالیت خود را در قالب سی دی برای داوری به استان فرستادند که از این تعداد ۶۰گروه دختران و پسران به مرحله استانی راه یافتند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: از این ۶۰گروه ۳گروه از دختران و پسران و فرهنگیان به مسابقات کشوری راه خواهند یافت و در تابستان ۹۸با هم به رقابت می پردازند.

این مسوول با بیان اینکه مازندران در جشنواره هنرهای آوایی کشور رتبه‌ برتر را در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته مازندران در تمام بخش‌ها رتبه دوم را کسب کرد که این موضوع باعث خرسندی و افتخار است.

شعبانی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: برای اولین بار برنامه "سازتو کوک کن و بیا" در این جشنواره طراحی شده که یک موسیقی دانش آموزی است و در واقع دانش آموزان در رشته تکنوازی اقدام به اجرای زنده و حضوری می‌نمایند و نفرات اول هر ساز از دوره دوم متوسطه به مرحله کشوری مسابقات راه پیدا می‌کنند.

شعبانی با بیان اینکه در بخش تکنوازی، ۵۲۰ اثر به استان فرستاده شد، تصریح کرد: ۱۱۴نفر به مسابقات استانی راه پیدا کردند که این آمار در حوزه موسیقی فوق العاده است.

وی با بیان اینکه هنر موسیقی، هنر ارزشمندی است، گفت: موسیقی چه در قالب گروه سرود، چه تکنوازی و تکخوانی باشد باید به این دانش‌آموزان در مدرسه قدرت و بها داد تا قدرت اول مدرسه شوند.

وی با اشاره به اینکه آمار نشان می‌دهد که میزان شرکت مدارس در جشنواره استانی افزایش پیدا کرده است، اذعان داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در این دوره دانش‌آموزان تشویق به شرکت و نمایش هنر خود شدند و انگیزه آنها برای ورود به جشنواره بیشتر شده است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با عنوان‌اینکه جشنواره‌های هنری برای شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان است، اظهار کرد: این جشنواره دانش آموزان را ترغیب می‌کند که در کنار درس، مهارت آموزش ببینند و استعدادهای خود را جمع بندی کنند و در رشته تحصیلی مورد علاقه خود گرایش پیدا کنند.

این مسوول با تاکید بر تشویق دانش آموزان به انجام فعالیت های هنری، گفت: در این دوران سخت که مافیای آموزش و کنکور که در هر شبکه صدا و سیما فعال هستند و دانش‌آموزان را تحت تاثیر قرار می‌دهند وقتی دانش‌آموزی وارد کار فرهنگی می‌شود شایسته تقدیر است.

شعبانی در پایان یادآور شد: دانش‌آموزان با شرکت در اینگونه جشنواره‌های هنری می‌آموزند که آموزش، کتاب و حافظه مداری را اوج آرزوهای خود ندانند و با انجام دادن کار گروهی به موفقیت خواهند رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار