آغاز اجرای سنجش شایستگی های عمومی و حرفه ای مدیران مدارس آذربایجان شرقی

تبریز ( پانا ) - با آغاز مرحله سنجش شایستگی های عمومی مدیران مدارس، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: اجرای این برنامه از اول اسفند 97 آغاز شده است و در31 مرداد ماه 1398 پایان می یابد.

کد مطلب: ۹۱۰۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اجرای سنجش شایستگی های عمومی و حرفه ای مدیران مدارس آذربایجان شرقی

جعفر پاشایی در خصوص ابلاغ " راهنمای برنامه نظام سنجش و توسعه شایستگی های عمومی و حرفه ای مدیران مدارس" در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: « ارجای سیاست کلی ایجاد تحول نظام آموزش و پرورش و استعدادیابی، گزینش، جذب و بکارگیری مدیران در سطوح مختلف بر اساس صلاحیت و شایسته سالاری متضمن بهره گیری از اسناد فرادستی و نظارت بر حسن اجرای دقیق بخشنامه و دستورالعمل های ابلاغی می باشد».

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: « با توجه به نقش بنیادین سرمایه انسانی آموزش و پرورش در ارتقای کیفیت و کارایی درونی و بیرونی نظام تعلیم و تربیت، ایجاد انگیزه برای کسب علوم و فناوری های متناسب با پیشرفت های علمی و ایجاد فضای رقابتی سالم برای مشارکت فعال آنان در فرایند آموزش و ارتقای توانمندی های شغلی و حرفه ای از جمله ضرورت های آینده است».

وی اضافه کرد: « موفقیت در این امر تا حدود بسیار زیادی به کارایی و اثربخشی مدیریت و رهبری سرمایه های انسانی بستگی دارد؛ به گونه ای که مدیر و رهبر، به منزله قلب و روح سازمان است و بدون این مهم ادامه حیات سازمان ناممکن خواهد بود».

پاشایی با تاکید بر هدف توسعه ی حرفه ای مدیران عملیاتی و ارشد، گفت: «در سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور، ابلاغی مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و قانون برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور این مهم مورد توجه قرار گرفته است».

وی تصریح کرد: «برنامه ای در خصوص نظام یک پارچه سنجش صلاحیت های حرفه ای منابع انسانی تنظیم شده که جامعیت، پویایی و استمرار، انگیزش و بهبود فرآیندها از اصول و ویژگی های حاکم بر اجرای برنامه است».

به گفته ی پاشایی، توانمندسازی مدیران مدارس، ایجاد روحیه خودباوری و خوداتکایی، ایجاد فضای رقابتی و توسعه حرفه ای منابع انسانی آموزش و پرورش از اهداف و نتایج مورد انتظار این برنامه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه زمان اجرای برنامه از 1 اسفند 97 آغاز شده و تا 31 مرداد ماه 98 ادامه دارد، افزود: « تشکیل جلسه استانی، معرفی مدیران تحت پوشش برنامه، استقرار کانون های ارزیابی، برگزاری جلسه تبیین، ابلاغ و اطلاع رسانی به مدیران مناطق مجری، اجرای سنجش عمومی، مصاحبه و سنجش اختصاصی، معرفی مدیران فاقد امتیاز، جمع بندی، ارزیابی نتایج اجرای برنامه و صدور گواهی مدیران واجد شرایط روند اجرای برنامه سنجش شایستگی های عمومی و اختصاصی مدیران حرفه ای مدارس است».

پاشایی اعلام کرد: « اجرای سنجش عمومی این فرآیند از روز سه شنبه 3 اردیبهشت ماه به صورت هم‌زمان آغاز شده و تا 19 اردیبهشت ماه از ساعت 8 صبح تا 18 و در ایام ماه مبارک رمضان تا ساعت 12 برگزار می‌شود».

وی تصریح نمود: « مصاحبه و سنجش حرفه ای مدیران مدارس در این طرح از 21 اردیبهشت ماه آغاز می شود تا 15 مرداد ادامه خواهد داشت».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار