رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی:ذات مدرسه مرکز انتشار تربیت و دانش و کار خیر است

بیرجند(پانا)ـ رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه خیران با مدرسه سازی قیامت باوری را در عمق وجود فرزندان این مرز و بوم نهادینه می کنند، ادامه داد: ذات مدرسه مرکز انتشار تربیت و دانش و کار خیر است.

کد مطلب: ۹۱۰۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی:ذات مدرسه مرکز انتشار تربیت و دانش و کار خیر است

حسن بنیانیان رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه ساز خراسان جنوبی در جوار حرم رضوی، اظهار کرد: وظیفه داریم تا میزان و عمق کار خیران مدرسه ساز را در جامعه تبیین کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حضور آگاهانه فعالیت های انسانی در کارهای خیر، گفت: مدرسه سازی کار خیری است که در نظام جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است و فلسفه کار خیری تجلی بخشیدن به ویژگی های انسان است که خداوند در فطرت آنان قرار داده است.

بنیانیان با بیان اینکه همه انسان های به دنبال حقیقت طلبی هستند و همه زیبایی را دوست داریم، افزود: ادیان الهی فطرت انسان ها را بیدار می کنند و خیران این مهم را تجلی بیرونی و عینی کردند.

اوبا تاکید بر اینکه خیران با مدرسه سازی قیامت باوری را در عمق وجود فرزندان این مرز و بوم نهادینه می کنند، ادامه داد: ذات مدرسه مرکز انتشار تربیت و دانش و کار خیر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: اگر دینداری می خواهیم باید بدانیم که بخش مهمی از دین در نظام آموزشی و تربیتی است بنابراین تا دین وارد عرصه سیاسی و اقتصادی جامعه نشود جوانان و نوجوانان شیرینی دین را نمی فهمند.

بنیانیان با اشاره به اینکه با مشوق می توان رفتار انسان ها را اصلاح کرد، افزود: باید بتوانیم برای هر رفتار علاقه و تمایل درونی ایجاد کنیم که ریشه آن در باورهای فرد و دانش و آگاهی و معرفت باشد که به این رفتار فرهنگی ماندگار می گویند و کار مدرسه چنین کار سخت و پیچیده است.

او با اشاره به اینکه تنها در مدرسه می توان فرهنگ سازی آگاهانه انجام داد، گفت: آموزش پرورش باید دین باور و دین پرور باشد.

رئیس سابق سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: خیران با کار خیر موجی از کار خیر در خلقت پایه گذاری می کنند که معلوم نیست انتهای آن کجاست.

بنیانیان با اشاره به اینکه اگر نیت کار خیر رضای خداوند باشد جنس آن از نوع جنس کار شهداست، گفت: کار خیر تنها مدرسه سازی نیست بلکه با محبت و لبخند هم می توان کار خیر انجام داد.

اواز خیران درخواست کرد تا فعال شوند و در بین اقوام و خویشاوندان تشکلی راه اندازی کنند و کار خیر مدرسه سازی را که از زیباترین و ماندگارترین کارهای خیر است را توسعه دهند.

اهدای یادمان بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز به ۱۴ نیکوکار


طی مراسمی نشان خیران ویژه بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه ساز خراسانی جنوبی و ۱۴ یادمان این جشنواره به نیکوکاران و خیرین اهداء شد.
طی مراسمی نشان خیران ویژه بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه ساز خراسانی جنوبی در لین مراسم به خیر مدرسه ساز «غلامرضا حسینی پناه» از روستای کبات سربیشه و دکتر «عباس مصلی‌نژاد» خیر و مدرسه‌ساز ایرانی اهدا شد.

غلامرضا حسینی پناه که فرزندش اسفند دو سال قبل، در کنار جاده نهبندان به سربیشه، در تصادف با خودرویی جان باخت، راننده گریخت و داغی بر دل مادر و پدر گذاشت. پسر نوجوان شان که از دنیا رفت دولت به آن‌ها 60 میلیون تومان دیه داد و آنها این پول را به اداره کل نوسازی مدارس استان سپردند تا دبستانی به یاد پسر نوجوان شان در «کبات» بسازند که در اسفند سال گذشته افتتاح شد.

دکتر مصلی‌نژاد نیز ساخت ۵۰ واحد آموزشی را در کارنامه خود دارد.

همچنین در این مراسم یادمان بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز به 14 نفر از خیرین و نیکوکاران مدرسه‌ساز اهداء شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار