برگزاری جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان اردبیل

اردبیل (پانا) - جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان در خانه معلم اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۰۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان اردبیل

در این جلسه مشاور اجرایی مدیرکل آموزش وپرورش اردبیل مدرسه و اولیا دانش آموزان را جزو سه ضلع تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: مدرسه بدون اولیا نمی تواند در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان موفق باشد.

علی جعفری با بیان اینکه مدیران مدارس بایستی گزارشی از فعالیت های آموزشی، پرورشی و مالی خود را طی جلسات مختلف به اولیا دانش آموزان ارائه دهند، اظهار داشت: مشارکت اولیا تنها مختص به مشکلات مالی مدرسه نیست بلکه اولیا می توانند در فعالیت های مختلف مدارس نظرات خود را ارئه دهند.

او آموزش خانواده را مهم عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: نحوه مطالعه، طریقه برخورد و مسایل مختلف تربیتی دانش آموزان باید به والدین آموزش داده شود.

مشاور اجرایی مدیرکل آموزش وپرورش استان با عنوان اینکه برگزاری جشنواره تجارب و نوآوری های انجمن را خوب ارزیابی کرد، اظهار داشت: تبادل تجربیات اولیا در این جشنواره راه کارهای مناسب در حوزه تعلیم و تربیت را ارائه خواهد داد.

جعفری همچنین نظارت دقیق بر سرویس مدارس و تولیدی های لباس فرم دانش آموزان را خواستار شد و تصریح کرد: آموزش به به راننده های سرویس مدارس در اولویت قرار گیرد تا در قالب چارچوب های مشخص شده فعالیت کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان نیز در این جلسه با اشاره به سیاست های دولت مبنی بر خصوصی سازی فعالیت های دولتی گفت: بخشنامه ای از سوی وزارت متبوع مبنی بر نظارت سازمان دانش آموزی بر سرویس مدارس و لباس فرم دانش آموزی ارسال شده است، که با دریافت دستورالعمل به مناطق و نواحی ابلاغ خواهد شد.

سید غلامحسن خلیلی موسوی با اشاره به سطح متفاوت توان مالی والدین خاطر نشان ساخت: لباس فرم دانش آموزان اجباری نیست ولی با توجه به اینکه والدین از توان مالی متفاوتی برخوردار هستند، بنظر می رسد متحد الشکل شدن لباس دانش آموزان برای رفع فاصله طبقاتی راه حل خوبی باشد.

او با عنوان اینکه تربیت تعاریف گوناگونی دارد، تصریح کرد: در تربیت دانش آموزان تمامی عوامل مدرسه باید دست به دست هم دهند، حتی رفتار و نوع پوشش راننده های سرویس مدارس نیز می تواند در این مهم تاثیر گذار باشد.

پرویز اصغری مدیرسازمان دانش آموزی استان نیز در این جلسه با اعلام آمادگی خود جهت نظارت دقیق بر سرویس مدارس و لباس فرم دانش آموزان، گفت: در این خصوص برنامه ریزی های لازم درنظر گرفته شده است که با همکاری اداره انجمن اولیا و مربیان این مهم به نتیجه خواهد رسید.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش وپرورش استان نیز با اشاره به برنامه های انجمن اولیا و مربیان، گفت: آموزش خانواده یکی از اولویت های این اداره در تربیت دانش آموزان است.

داور صابر با عنوان اینکه اولیا نیز باید دراین راه همکاری های لازم را داشته باشند، اظهار داشت: نحوه برخورد با فرزندان و نوع ارتباط با آنان باید در این آموزش ها مدنظر قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار