مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در مراسم اختتامیه سومین جشنواره سفیران سلامت:

دانش‌آموزان علاوه بر یادگیری مطالب درسی در مدارس، باید مهارت‌های جمعی و سلامت را بیاموزند

زنجان (پانا) - مدیر کل سازمان آموزش و پرورش استان زنجان در مراسماختتامیه سومین جشنواره سفیران سلامت، آموزش مهارت‌های زندگی و خود مراقبتی به دانش‌آموزان را بسیار مهم عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۱۰۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان علاوه بر یادگیری مطالب درسی در مدارس، باید مهارت‌های جمعی و سلامت را بیاموزند

ابراهیم رفیعی در این مراسم گفت: «نقش آموزش و پرورش در افزایش جامعه‌پذیری افراد بسیار مهم است. لذا دانش‌آموزان علاوه بر یادگیری مهارت‌های درسی و افزایش علم باید با مهارت‌های زندگی نیز در طول تحصیل آشنا شوند. و این امر مستلزم همکاری ارگانهای مختلف است.»

رفیعی افزود: « در گذشته تربیت مختص خانواده‌ها بوده و هر خانواده‌ای بسته به سلایق و طبقه اجتماعی خود فرزندش را تربیت و تحویل جامعه می‌‌نمود. ولی اکنون با توجه به اینکه استاندارد‌های جامعه رو به افزایش است، مدارس نقش مهمی در آموزش این استاندارها و نزدیک کردن دانش‌آموزان به استاندارهای مورد قبول جامعه دارند.»

رفیعی خاطر نشان کرد: « امروز انتظارجامعه از آموزش و پرورش فقط آموزش مطالب درسی نیست. بلکه انتظار می‌رود آموزش و پرورش علاوه بر آموزش مطالب درسی، به آموزش: باورهای دینی، اعتقادی، سیاسی، اجتماعی، فنی و خصوصا مهارت‌های زیستی نیز بپردازد.»

این مقام مسئول با تأکید اهمیت انتقال آرمانهای نظام افزود: «آموزش و پرورش به عنوان یک ارگان هسته‌ای و مهم است که همه‌ی ارگانها سعی دارند بخشی از برنامه‌های خود را در آن اجرا نمایند و به صورت پایه‌ای در مورد اهداف خود سرمایه‌گذاری نمایند. انتظار می‌رود ارگانها برای اجرای برنامه‌های خود استانداردهای لازم را رعایت نمایند.»

وی در ادامه گفت: «آغوش آموزش و پرورش برای همه‌ی ارگانها باز است، و همه می‌توانند با آموزشهای صحیح و به موقع جامعه‌پذیری را بین دانش‌آموزان تقویت نمایند.»

همچنین تاراسی معاون تربیت بدنی و سلامت‌ آموزش و پرورش در این مراسم گفت: «مقوله‌ی سلامت از اهداف مشترک دولت‌ها و خدمتگزاران جامعه است. چون سلامت یک جامعه در گرو سلامت کودکان و نوجوانان است لذا آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانش‌آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است.»

وی افزود: « مشکلات اجتماعی بیماریای غیرواگیر هستند که می‌توان با اموزش صحیح از وقوع آنها پیشگیری نمود.»

تراسی در ادامه گفت: «به دلیل اهمیت موضوع سلامت، علاوه بر تدوین کتاب یازدهم در خصوص سلامت، درس‌هایی نیز در این مورد در کتاب‌های درسی سال‌های مختلف گنجانده شده است و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی صحیح در خصوص آموزش قابلیت اجتماعی شدگی در دانش‌آموزان افزایش یابد.»

در انتهای برنامه از مربیان فعال و سفیران فعال سلامت تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار