دانش آموزان گیلان در 12 رشته ورزشی مقام کشوری کسب کردند

رشت (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان گفت: سال گذشته، 31 تیم ورزش دانش آموزی به مسابقه های کشوری اعزام شدند که نمایندگان این استان در پنج رشته تیمی و هفت رشته به صورت انفرادی مقام های برتر کشوری را از آن خود کردند.

کد مطلب: ۹۰۹۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان گیلان در 12 رشته ورزشی مقام کشوری کسب کردند

به گزارش پانا و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش گیلان ، امیر سراجی در همایش تقدیر از مدال آوران دانش آموزی با اشاره به موفقیت های ورزش دانش آموزی استان در مسابقه های کشوری اظهار داشت: در نتایج گروهی، تیم های ورزشی گیلان در رشته شطرنج دختران دوره اول متوسطه و ابتدایی رتبه های اول و دوم، در فوتسال دختران مقطع ابتدایی رتبه سوم و در رشته کشتی فرنگی دوره اول متوسطه مقام سوم را کسب کردند.
وی افزود: در رشته والیبال مقطع متوسطه دوره اول پسران رتبه سوم تیمی و در رشته تنیس روی میز خانم ها و آقایان به ترتیب رتبه های اول و سوم تیمی را از آن خود کردند.
وی با اشاره به اهمیت شناخت استعدادهای ورزشی در دوره ابتدایی خاطر نشان کرد: بر اساس دستورالعمل جدید و به منظور جلوگیری از فشار روانی بر دانش آموزان، تمام رقابت های ورزشی در مقطع ابتدایی به صورت جشنواره ای و صرفا به منظور شناسایی استعدادها برگزار می شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان با هشدار به شیوع عارضه چاقی و اضافه وزن در 50 میلیون نفر از جمعیت کشور تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود، 90 درصد زنان و مردان بالغ کشور دچار کم تحرکی هستند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این همایش گفت: نشاط و سر زندگی جامعه از مدارس آغاز می شود بنابراین توجه جدی به ورزش دانش آموزی برای ارتقای سلامتی و استعداد یابی ضروریست.
جابر اخلاقی با ارائه آماری از وضعیت زمان اختصاص یافته به ورزش در بین جمعیت 15 سال به بالا افزود: در حالی که حضور این قشر در شبکه های اجتماعی به صورت میانگین روزانه 65 دقیقه است، زمان اختصاص یافته به ورزش در این گروه سنی فقط به 27 دقیقه می رسد.
وی با مهم دانستن ورزش مستمر و تغذیه سالم در سلامتی پایدار انسانها اظهار داشت: تولید ناخالص ملی، سن امید به زندگی، انتخاب های آگاهانه و کیفیت زندگی در دوره سالمندی از شاخص های پیشرفت کشورهاست که سلامت افراد را تضمین می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار